پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبک زندگی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بر لزوم حمایت بیشتر پژوهش های مرتبط با حوزه معیشت و سبک زندگی با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی امروز جامعه تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش با تاکید بر این که، اهتمام در زمینه مطالعات و تحقیقات لازم در راستای خلاقیت، نوآوری و پیشبرد دانش از جمله اهداف مهم پژوهش است، ابراز داشت: البته در این راستا پیچیدگی ها و سختی هایی وجود دارد و این طور نیست که راه کاملاً هموار باشد، ضمن آن که اساساً پژوهشگری به ویژه در عرصه ی فراخ علوم انسانی و علوم اسلامی نیاز به حمایت دستگاه های متولی آن هم نه در حد حرف و شعار بلکه در میدان عمل دارد.

وی افزود: یک محقق و پژوهشگر زمانی که وارد یک موضوع می شود و می خواهد حرف جدیدی بزند، در واقع راه نرفته ای را آغاز کرده و لذا با انواع خطرات و پیچیدگی ها کارش شروع می شود و از این حیث چنین فعالیتی طبعاً باید مورد حمایت جدی واقع شود.

این اقتصاددان حوزوی همچنین با بیان این که رشد و توسعه کشور در سایه توجه جدی به مقوله پژوهش و حمایت های لازم در این باره است، گفت: این خطرپذیری که به آن اشاره شد، بدین معناست که چه بسا پژوهشگر وقت زیادی را برای مطالعه خود صرف کند اما دستاورد آنچنانی برایش به همراه نداشته باشد اما زحماتی که کشیده باید مورد توجه قرارگیرد.

وی بیان داشت: از سویی با توجه به شرایط امروز جامعه، می بایست روی برخی موضوعات و مسایل مثل سبک زندگی و معیشت و اقتصاد، توجه بیشتری صورت بگیرد و لذا از تحقیقات و پژوهش ها در این عرصه، حمایت بهتر و مطلوب تری به عمل آید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در خاتمه با بیان این که در حال حاضر یکی از عرصه های مهم پژوهشی ناظر به مقوله سبک زندگی است، افزود: البته بحث سبک زندگی را نباید محدود به نوع گویش و پوشش و تغذیه افراد و این قبیل مسایل دانست بلکه مهم نوع زندگی، تدبیر معیشت و در نگاه کلان تر اداره جامعه است که در همه این بخش ها نیازمند انجام پژوهش های دقیق، علمی و البته کاربردی هستیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha