پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: آنچه امروز برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به آن نیاز داریم، تلفیق تفکر حوزوی و دانشگاهی است.

حجت الاسلام مصطفی سیاوشی از اساتید حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» در همدان با تاکید بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: آنچه امروز برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به آن نیاز داریم، تلفیق تفکر حوزوی و دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه جهان به سمت پیچیده شدن در حال حرکت است، اظهار داشت: اگر چه مبانی حوزه، مبانی قابل قبولی است، اما حوزه با پیچیدگی جهان امروز، به تنهایی توانایی پاسخ به نیازها را ندارد، از طرفی با وجود آنکه دانشگاه توانسته است با جامعه امروز ارتباط خوبی برقرار کند و نیازهای جامعه را مورد سنجش قرار داده است اما در مبانی خود دچار مشکل است و مبانی آن ترجمه علوم غربی است.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اینکه مبانی دانشگاه، اسلامی نیست، گفت: این که یک روز در سال چند نفر از حوزه و دانشگاه به دیدار هم بروند و عکسی بگیرند و یا اینکه یک روحانی در دانشگاه تدریس کند و یا بالعکس؛ نامش وحدت حوزه و دانشگاه نیست، بلکه باید در حوزه و دانشگاه با تشکیل دبیرخانه دائمی برای تحقق این مسیر برنامه ریزی صورت گیرد.

حجت الاسلام سیاوشی با بیان اینکه دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در همدان به تازگی کار خود را شروع کرده است، ابراز داشت: دبیرخانه موظف است آرام آرام با پیوند حوزه و دانشگاه، نیازهای جامعه امروزی را برطرف کنند.

وی یادآور شد: آنچه رهبر معظم انقلاب نیز در مورد تحول حوزه ها فرمودند این نیست که سبک حوزه تغییر کند، بلکه محتوای دروس حوزه نیازمند به روز رسانی است.

اساتید حوزه علمیه همدان در پایان تاکید کرد: حوزه و دانشگاه با وحدتی که مورد نظر شهید مفتح بود، می توانند در کنار هم، زمینه ساز ایجاد تمدن اسلامی باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha