پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباس موسیوند مدیر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج 

حوزه/ حجت الاسلام موسیوند گفت: حوزویان، همانند دانشگاه ها که در مسائل پژوهشی ورود جدی دارند، باید وارد شوند و با ایجاد ارتباط قوی تری با دانشگاه، مطالب علمی موجود در حوزه را، برای استفاده در سطح جامعه منتشر کنند.

حجت الاسلام عباس موسیوند، مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان،  انقلاب اسلامی را داعیه دار عدالت و اسلام ناب در جهان دانست و گفت: حوزه و دانشگاه، به عنوان نهادهای اصلی علمی، پژوهشی کشور با همراهی و اتحاد یکدیگر، نقش مهمی در پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی ایفا خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) همدان افزود: اتحاد بین حوزه و دانشگاه امری ضروری برای رسیدن به هدف نهایی انقلاب اسلامی، یعنی تحقق تمدن اسلامی است.

مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه در بحث تمدن اسلامی، در گام اول نیاز به آن داریم که اسلام و اهداف انقلاب به خوبی تبیین شود، خاطر نشان کرد: جدا بودن دانشگاه و حوزه از هم، دست یافتن به این اهداف را بسیار سخت خواهد کرد.

وی به اقدامات حوزه و دانشگاه در راستای تحکیم وحدت اشاره کرد و گفت: علیرغم فعالیت هایی که در زمینه علمی و حتی تشکیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، که آن را باید پل ارتباطی حوزه و دانشگاه بنامیم؛ صورت گرفته است، به نظرمی رسد، هنوز جا برای کار در این زمینه بسیار است.

حجت الاسلام موسیوند تصریح کرد: در این زمینه نیازمند اصلاحاتی هستیم تا در عرصه مسائل پژوهشی، حوزه و دانشگاه با تشکیل پژوهشکده هایی،  همدیگر را یاری دهند.

وی، وظیفه حوزه و دانشگاه را بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: حوزویان، همانند دانشگاه ها که در مسائل پژوهشی ورود جدی دارند، باید وارد شوند و با ایجاد ارتباط قوی تری با دانشگاه، مطالب علمی موجود در حوزه را، برای استفاده در سطح جامعه منتشر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha