چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک

حوزه/ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رهبر معظم انقلاب درباره موضوع اخیر موضعی اتخاذ نمی کردند یا در درس خارج بیان می کردند که مصوبه سران سه قوا مورد تأیید بنده نیست، مشکلاتی همچون «تأیید اغتشاشگران و آشوب گران»، «تأیید خیابانی شدن مطالبات مردم»، «از دست رفتن اعتماد مردمی ارکان نظام»، «خوشحالی آمریکایی ها و صهیونیست ها»، «ایجاد هرج و مرج در کشور»، «به خطر افتادن امنیت کشور» و ... رخ می داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در جلسه طلاب و فضلای اصفهان، برخوار، شاهین شهر، میمه، مبارکه و فلاورجان که شب گذشته در مدرسه صاحب الزمان (عج) قم برگزار شد، اظهار داشت: بنده پنج دوره در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم و قریب به ۱۴۵ روحانی در مجلس اول حضور داشتند که ده نفر از آنان صاحب رساله بودند؛ اما در مجلس دهم ۱۷ روحانی حضور دارند.

وی ابراز داشت: در مجلس دهم در کنار مشکلاتی که وجود دارد، مصوبات خوبی نیز انجام شده است که یکی از آنان طرح تجارت است که پنج جلد بوده و تاکنون دو جلد آن در مجلس به تصویب رسیده و در هر جلد آن قریب به ۴۰۰ ماده وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: از مصوبات دیگری که امروز در مجلس شورای اسلامی داشته ایم، طرح بانکداری اسلامی بوده است که تغییر و تحولات بسیاری در آن رخ داده است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک تصریح کرد: تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مباحث خوب مجلس دهم بوده است که البته با مقاومت های سنگینی مواجه بود؛ اما ابلاغ شد.

وی بیان داشت: مجلس دهم از حیث ارزیابی کلی نسبت به مجالس گذشته تفاوت های فاحشی دارد که الان جای بحث آن نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای انتخابات امسال بیش از ۱۶ هزار نفر ثبت نام کرده اند که شورای نگهبان مسئولیت تأیید صلاحیت ها را بر عهده دارد و کار سنگینی در پیش روست.

حجت الاسلام والمسلمین سالک ابراز داشت: انتخابات مجلس، انتخابات حساسی است؛ چراکه دشمن برای این انتخابات، برنامه های بسیاری دارد که دی ماه و بهمن ماه بستر اتفاقات برنامه ریزی شده ای خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: تخریب مقام معظم رهبری، شورای نگهبان، اشخاص توانمند برای مجلس و ... از جمله برنامه هایی است که دشمن در حال انجام است و برای آن برنامه های سنگینی دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع گرانی بنزین اشاره و تصریح کرد: رئیس جمهور دو مرتبه لایحه گرانی فراورده های نفتی را به مجلس آورد؛ اما رأی نیاورد؛ البته می توانستند به صورت پلکانی قیمت فراورده های نفتی را بالا ببرند و قانون دست آنان را باز گذاشته بود؛ ولی این کار را نکرده بودند و یکدفعه قصد بالابردن قیمت ها را داشتند که مجلس مخالفت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک بیان داشت: درگذشته کارت سوخت را در کشور داشتیم که متأسفانه دولت آقای روحانی آن را تعطیل کرد و ضرر سنگینی به کشور تحمیل شد.

وی اظهار داشت: اینکه مجلس شورای اسلامی اطلاعی از بالابردن قیمت بنزین نداشت، واقعیتی بود و مجلس به نحوی غافلگیر شد و نام آن را فتنه بنزینیه گذاشته ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، ابراز داشت: طراح اصلی فتنه اخیر در لبنان، عراق و ایران، یک صهیونیست است که عربستان سعودی نیز حامی مالی آن بوده و پشتیبانی می کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک خاطرنشان ساخت: در کشور نیز شبکه نفوذ در مکان های تصمیم سازی و تصمیم گیری مشغول فعالیت بوده و برنامه های دشمن را اجرا می سازند که شاهد این فتنه ها هستیم.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در قضیه اخیر بیان کردند که بنده از مصوبه سران قوا حمایت می کنم که «حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی»، «تقویت استحکام درون تشکیلاتی نظام» و «اشراف و برتری اسلام بر استکبار» سه نتیجه مهم این بیان حضرت آقا بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر رهبر معظم انقلاب درباره موضوع اخیر موضعی اتخاذ نمی کردند یا در درس خارج بیان می کردند که مصوبه سران سه قوا مورد تأیید بنده نیست، مشکلاتی همچون «تأیید اغتشاشگران و آشوب گران»، «تأیید خیابانی شدن مطالبات مردم»، «از دست رفتن اعتماد مردمی ارکان نظام»، «خوشحالی آمریکایی ها و صهیونیست ها»، «ایجاد هرج و مرج در کشور»، «به خطر افتادن امنیت کشور» و ... رخ می داد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در جهان، استخوان در گلوی استکبار است و به راحتی نمی توانند آن را زمین بزنند.

وی ابراز داشت: معیشت، بیکاری، ازدواج، مسکن و ... از جمله مباحثی است که از مشکلات امروز کشور است و دشمن برای رسیدن به اهداف خود در این موضوعات برنامه ریزی کرده است.

در پایان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی، نماینده طلاب اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: استان اصفهان از بیشترین طلبه در حوزه علمیه قم برخوردار است و این عزیزان در این شهر مقدس مشغول به تحصیل می باشند.

وی ابراز داشت: امشب در خدمت حجت الاسلام والمسلمین سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هستیم که البته برای مجلس بعدی ثبت نام نداشته اند؛ اما می توانند به سؤالاتی که پیرامون این مجلس وجود دارد، پاسخ دهند.

حجت الاسلام ابوالقاسم عسکری، نماینده طلاب خمینی شهر نیز در این جلسه اظهار داشت: ظرفیت در مجمع نمایندگان طلاب و فضلا بسیار بالاست و می توان از ظرفیت های موجود استفاده مناسبی داشت.

وی ابراز داشت: یکی از برنامه های ما، راه اندازی هیأت های اندیشه ورز برای پویایی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای اصفهان است که ان شاءالله از ظرفیت طلاب و فضلا استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha