پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهترین نقشه راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه حول محورهای هفت‌گانه مأموریت‌های اِعلامی از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت 27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه، به تبیین راهکارهای تقویت اتحاد و همدلی بین این دو نهاد علمی و دینی پرداخت.

وی افزود: تلاش حوزه‌های علمیه برای تربیت و تأمین نیروهای خوش‌فکر و عالم و انقلابی موردنیاز دانشگاه و نیز محتوا و متون روزآمد و جذاب ازجمله مواردی است که باید مورد توجه حوزه و حوزویان باشد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه اهتمام به بیانیه گام دوم انقلاب ازجمله ملزومات تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه است، خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌های مشترک متشکل از عالمان متخصص حوزه و دانشگاه و دانشجویان خلاق و پرتحرک و انقلابی، برای تحقق مأموریت‌های هفت‌گانه مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب از دیگر مواردی است که باید مورد توجه متولیان این بخش باشد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود برای عملی سازی بیانیه گام دومِ انقلاب تمدنی اسلامی و تحقق مأموریت‌های هفتگانه آن، دبیرخانه مشترک بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تشکیل و فارغ از شعارها و اقدامات نمادین برای شناسایی و جذب و تعامل و هم‌افزایی گروه‌ها و تشکل‌ها و مجموعه‌های فراوان موجود در این دو نهاد اقدام شود.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های بیکران این عناصر و تشکل‌ها برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به پرچم‌داری حوزه و دانشگاه استفاده شود.

این استاد حوزه اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهترین نقشه راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه حول محورهای هفت‌گانه مأموریت‌های اِعلامی از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: بدون شک نقش اصلی در تبیین و ترویج و تحقق بیانیه گام دوم از آنِ حوزه و دانشگاه است؛ ازاین‌رو این مهم باید مورد توجه و اهتمام حوزویان و دانشگاهیان باشد.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: به همین منظور تشکیل دبیرخانه چابک و فعال متشکل از فضلا و دانشمندان جوان هر دو نهاد برای این مهم، پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha