جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لوییس رافائل ساکو رئیس کلیسای کلدانی عراق

حوزه/ لوئیس رافائل ساکو اسقف اعظم کلیسای کلدانی عراق و رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه در پیامی به مناسبت عید میلاد مسیح علیه السلام از اوضاع نابسامان عراق اظهار تاسف کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه لوئیس رافائل ساکو اسقف اعظم کلیسای کلدانی عراق و رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه در پیامی به مناسبت عید میلاد مسیح علیه السلام از اوضاع نابسامان عراق اظهار تاسف کرد.

ترجمه متن پیام بدین شرح است:

بسیار مایه تاسف است که عید میلاد امسال نیز با شرایط دشوار و نگران کننده همراه است و از سویی جراحت های گروهک داعش همچنان بر پیکر عراق وجود دارد و فقر و بیکاری و کمبود خدمات بیداد می کند و تمام اینها موجب دردمندی مردم به ویژه جوانان است و باعث شد آنها به خیابان ها بیایند و تطاهرات مسالمت آمیز بزرگی برای مطالبه نیازهای خود به راه بیندازند اما این آرزویی است که با وجود کشته ها و قربانیان فراوان از 2003 تا کنون محقق نشده و اندوه همچنان در دلها باقی است و بسیار مایه تاسف است که مردم عراق از ایجاد راهی برای قرار دادن کشور در یک مسیر صحیح ناتوان هستند و نتوانسته اند طایفه گرایی و فساد و ثروت های غیر مشروع و دست اندازی به ثروت های عمومی و بیت المال را از بین ببرند.

رسالت میلاد مسیح همواره صلح و عدالت و کرامت و برادری و محبت بوده است و مسیح متولد شد تا ما نیز با او متولد شویم و مفاهیم و ارزش های اخلاقی او در ما زنده شود و محبت و مهربانی در دلهای ما جان بگیرد و خوبی ها و برادری و الفت را برای خود برگزینیم و دست از شرارت و دشمنی برداریم تا به شادی صلح برسیم.

برادران و خواهران

بیایید همه به پیام مسیح گوش بسپاریم و آن را در مشرق زمین پیاده کنیم.

امروز همه ما اندوهگین هستیم و به دنبال روزنه امیدی می گردیم که ما را در برابر اتفاقات و خشونت های بغداد و استان های دیگر و افزایش تعداد کشته ها و مجروحان آرام کند و کسی هم نمی داند این کشور زخم خورده به کجا رهسپار است و چه سرنوشتی در انتظار اوست؟

از همین رو از تمام مسئولان سیاسی و امنیتی می خواهم اهمیت و حساسیت اوضاع عراق را در نظر داشته باشند و به صدای فرزندان خود گوش دهند و دست از راه حل نظامی و امنیتی دست بردارند زیرا موجب افزایش تعداد کشته ها و مجروحان می شود و به جای این کار از آنها می خواهم به دنبال راه حلی جدید بر اساس دیدگاهی نو باشند و با تظاهرات کنندگان به گفتگو بنشینند تا به توافقی ملی دست یابند و کشور نجات بیابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha