جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محمدی ری شهری

حوزه/رئیس موسسه فرهنگی دارالحدیث گفت: دشمنان نظام در فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به‌نظامند و به دنبال از بین بردن حیا در بین دختران و پسران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محمد ری‌شهری پیش از شهر امروز در مراسم سالگرد بیستمین سال تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام خمینی (ره) تشکل بسیج حوزه و دانشگاه را یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها می‌دانستند و از فرزندان حوزوی می‌خواستند که در این وحدت نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: این انتظار از دانشگاه قرآن و حدیث وجود دارد که این فرمان و خواسته‌ امام خمینی(ره) را عملیاتی کند.

آیت‌الله ری‌شهری ابراز داشت: یکی از محورهای اصلی وحدت حوزه و دانشگاه مسئله پژوهش و دانش است که این دو نهاد علمی باید در تحقق آن اهتمام جدی داشته باشند.

وی بابیان این‌که پژوهش تلاشی است که در زمینهٔ کشف حقیقت صورت می‌گیرد،بیان داشت: حقایق علمی جدید چه درزمینهٔ مباحث دینی ، اعتقادی ، اخلاقی و عملی و چه در زمینهٔ مسائل دنیوی نیاز به پژوهش واکاوی دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه داد: اساس پیشرفت همه کشورها ارتباط مستقیمی با پژوهش‌های علمی و کشف حقایق جدیدی که در علوم مختلف به دست می‌آورد

وی ادامه داد: عناوین مختلفی در قرآن و حدیث آمده است که جامعه را به سمت‌وسوی مختلف علمی در زمینهٔ مختلف تشویق و راهنمایی می‌کند به‌طوری‌که تفکر، تعقل و امثال آن در قرآن و احادیث به‌صورت مکرر آمده است.

رئیس موسسه فرهنگی دارالحدیث افزود: یکی از شاخص‌های اصلی پیشرفت‌، پژوهش‌های علمی است و در واقع صادق‌ترین اهل ایمان کسانی هستند که در امور دنیوی و اخروی بیشتر فکر می‌کنند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت آدم گفت: جبرئیل خدمت حضورت آدم رسید و گفت من آمده‌ام تو را به یکی از این سه امر عقل ، حیاء و دین فرمان دهم که حضرت آدم گفتند من عقل را انتخاب می‌کنم و پس‌ازاین انتخاب جبرئیل به حیا و دین اشاره کرد و گفت بروید.

آیت‌الله ری‌شهری تأکید کرد: این‌یک تمثیلی زیبا برای ارتباط پژوهش و کشف حقایق علمی در زمینهٔ مختلف است و پیام مهمی برای پژوهشگاه‌های کشور دارد این‌که دین همراه عقل است و قطعاً کسی که پژوهش کند و حق را بیابد قطعاً دین و اسلام را که حق هستند، قبول می‌کند.

وی بابیان بیان این‌که نیازمند توسعه پژوهش در کشور هستیم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به قدرت برسیم باید پژوهشگاه‌های ما تقویت شوند.

آیت‌الله ری‌شهری به آسیب‌هایی که در زمینه پژوهش‌های حوزوی و دانشگاهی وجود دارد اشاره کرد و گفت: اولین آفت عدم نیازسنجی است، باید بدانیم در مقطع کنونی چه چیزهایی را جامعه نیاز دارد و موضوع بعدی اولویت دادن به این نیازها است که باید لحاظ شود.

وی افزود: آسیب دیگری که گرفتار آن هستیم عدم پشتیبانی مالی دولت‌ها از پژوهشگران و مراکز پژوهشی است هرچند که در زمینهٔ دانش‌بنیان توجه‌های خوبی شده است اما آیا دانشگاه‌های کشور در زمینهٔ علوم انسانی نباید دانش‌بنیان شوند و نباید مبتنی بر مبانی اسلام شوند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در ادامه سخنان خود فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دشمن با برنامه‌ریزی مداوم در این فضا در تلاش است که حیا و عفت را از دختر و پسر بگیرد.

وی ادامه داد: دشمنان نظام برای ضربه زدن به انقلاب،جوانان را در این فضا آلوده می‌کنند که در حوادث اخیر نیز مشخص شد به‌ طوری‌که در فتنه اخیر هزار رسانه غیر از رسانه‌های مجازی علیه کشور فعالیت می‌کردند که در نوع خود جالب تعجب و اعجاب‌آور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha