پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رویت

حوزه/ مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور گفت: کشور از نظر حوزه خانواده وضعیت مناسبی ندارد؛ هرچند وضعیت خانواده در تمام دنیا به هم خورده است و کشور ایران نسبت به دنیا وضعیت مناسب تری دارد، اما نسبت به وضعیت گذشته خودمان در موقعیت خوبی قرار نداریم.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام رضا رؤیت مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور، پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، به نیاز جامعه برای فعالیت در حوزه خانواده اشاره و اظهار کرد: کشور از نظر حوزه خانواده وضعیت مناسبی ندارد؛ هرچند وضعیت خانواده در تمام دنیا به هم خورده است و کشور ایران نسبت به دنیا وضعیت مناسب تری دارد، اما نسبت به وضعیت گذشته خودمان در موقعیت خوبی قرار نداریم.

وی افزود: در سال ۷۴ نزدیک به ۳۵ هزار طلاق در کشور داشتیم که این رقم در حال حاضر به ۷۵ هزار مورد رسیده است، لذا سیر نزولی خانواده از سال ۷۵ شدت گرفته و روز به روز نیز وضعیت این حوزه وخیم تر می شود.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور با بیان اینکه بنیان خانواده درحال ضعیف شدن است، تصریح کرد: هرچند تلاش هایی در زمینه ی کاهش طلاق ها در جامعه صورت گرفته، اما معتقدیم این وضعیت حبابی بیش نیست که از سبک زندگی جدید و از شهرنشینی حاصل شده است.

حجت الاسلام رؤیت با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تضعیف پایه های خانواده ایرانی است، خاطرنشان کرد: هرچند هجوم دشمن بر روی خانواده و زن تأثیر زیادی داشته است اما این وضعیت تنها هجمه ی رسانه ای دشمن است و می توانیم به راحتی به وضعیت قبل برگردیم.

وی ادامه داد: هنوز مردم فطرت اولیه خود را دارند و هنوز به فضای جدید عادت نکرده اند و بنابراین با اندک حمایت، تفکر، مهارت آموزی و آموزش به وضعیت قبل برگردیم.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشوربا تاکید بر اینکه مردم باید در برابر هجمه های رسانه ای دشمنان مقابله کنند، عنوان کرد: اگر مردم و حکومت دست به دست هم دهند با استفاده از ظرفیت ویژه مردم و حمایت حکومت اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.

حجت الاسلام رؤیت یادآور شد: ثابت کرده ایم اگر مردم احساس خطر و مشکل کنند وارد میدان می شوند و حضور مردم همواره اثر بخش بوده است.

وی افزود: باید همه حس کنند که خانواده در خطر است و در این صورت اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور به راه اندازی مرکز جامع خانواده در بیشتر استان های کشور اشاره و بیان کرد: این مرکز به عنوان مرکز پشتیبان برای مراکز مردمی و دولتی در حوزه خانواده خواهد بود.


انتهای پیام /ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha