جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه ها نباید جولانگاه احزاب و گروه های سیاسی باشند، البته مراکز علمی و آموزشی باید نسبت به مسائل کشور آگاه ترین افراد باشند و باید برای افزایش بصیرت سیاسی، کلاس های روشنگری در دانشگاه ها برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امروز به مناسبت هفته پژوهش در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای تبریز با بیان اینکه رمز موفقیت دانشجویان و پیشرفت کشور تحصیل و ارتقا علم است، گفت: امروزه به بحث پژوهش و تحقیقات در دانشگاه ها و حوزه علمیه توجه بیشتری می شود، اما خیلی از رساله ها و پایان نامه در کتابخانه خاک می خوردند.

امام جمعه تبریز افزود: هرچند ارائه و تالیف مقالات امتیاز است، اما باید این مقالات در راستای رفع نیازهای کشور و اقتصادمقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب باشد.

وی با اشاره به 27 آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه، ادامه داد: این روز بهانه ای است تا به یاد آرمان های شهید مفتح و دیگر شهدای سنگر علم و تحصیل باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، وحدت حوزه و دانشگاه را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بعداز انقلاب حوزویان با علوم دانشگاهی آشنا شدند و علوم قرآنی، فلسفه، تفسیر، حدیث و برخی دروس دیگر از حوزه ها وارد دانشگاه ها شد و این مهم باعث ایجاد تعامل دو سویه بود که شهیدان مفتح، مطهری، بهشتی و باهنر از بنیان گذاران این تفکر بودند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی دانشگاه فنی و حرفه ای، اظهار کرد: قرارگیری علم و عمل در کنار هم در این دانشگاه باعث شده تا فارغ التحصیلان آن با مهارت کافی وارد جامعه شوند و این موضوع زمینه اشتغال جوانان را در رشته های مختلفی فنی و صنعتی فراهم آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه دانشگاه ها اثرگذارترین نهاد در کشور هستند، ابراز داشت: اولویت اصلی دانشگاه ها باید ارتقا سطح تحصیلی دانشجویان و افزایش بصیرت سیاسی جوانان باید باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید سیاسی باشند، اما سیاست زده نباشد، گفت: دانشگاه ها نباید جولانگاه احزاب و گروه های سیاسی باشند، البته مراکز علمی و آموزشی باید نسبت به مسائل کشور آگاه ترین افراد باشند و باید برای افزایش بصیرت سیاسی، کلاس های روشنگری در دانشگاه ها برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از دانشجویان فعال در تشکل های دانشجویی هم خواست در کنار فعالیت در این مجموعه ها به لحاظ تحصیلی در بالاترین سطح باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha