جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سالک

حجت الاسلام والمسلمین سالک گفت: رشد فرهنگ اسلامی و نهادینه کردن معنویت و اخلاق از جمله رسالت های اصلی وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  احمد سالک شامگاه چهارشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب دردانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ابتدا با اشاره به نبرد احزاب و گروه‌های ایسم ها چون مارکسیست و ناسیونالیسم و... در دانشگاه  در اوایل انقلاب گفت: ورود روحانیون در دانشگاه دراین زمان برای نظر امام راحل بود.

وی ادامه داد: با این اوصاف روحانیت پیشکسوت وحدت حوزه و دانشگاه بود و با ورود به دانشگاه ها پیش از انقلاب اسلامی این سنت حسنه را پایه گذاری کردند.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یک سابقه تاریخی طولانی دارد گفت: بحث نظریه وحدت حوزه و دانشگاه متاثر از شعاری بود که بوی اختلاف افکنی بین دانشجویان و حوزویان داشت و دانشگاهیان را به بی دینی و حوزویان را به نداشتن سواد و علم متهم می کرد، این شعارهای تفرقه افکنانه از یک کنسولگری انگلیسی برآمد.

 وی افزود: هنگامی که بیانیه گام دوم انقلاب صادر شد، سه کار عمده شکل کرفت، گروه عظیمی درباره تبیین بیانیه در کشور به ویژه در قم فعالیت کردند، گروه عظیم دیگری در تایید بیانیه روشنگری کردند و گروه سوم نیز در بحث پیاده سازی گام دوم اقدام می کنند که اقلیت هستند.

سازمان برنامه بودجه کشور برای برنامه فرهنگی کشور سطحی نگری تصمیم می گیرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برخی از مشکلات بودجه ای در هر دو نهاد علمی کشور توضیح داد: سازمان برنامه بودجه کشور برای برنامه فرهنگی کشور سطحی نگری تصمیم می گیرد البته مبنای آن مشخص است، چرا که اغلب افراد در سازمان برنامه و بودجه کشور تحصیل کرده غرب هستند، بودجه کل فرهنگی کشور به یک معنا هشت دهم و به یک معنا ۱.۶ بودجه کل است  که اغلب آن در فصل اول ودوم یعنی حقوق ودستمزد هزینه می شود.

وی ابراز کرد: موج سواران فتنه بنزینی، سوار  بر مناطقی شدند که از لحاظ فرهنگی ضعیف بودند، بیشترین کاهش بودجه ای در کشور از سوی دولت در بحث بودجه فرهنگی و خاصه فرهنگ قرآنی است.

حجت الاسلام سالک عنوان کرد: بسیاری از نهادهای مردمی که دپوی مقابل وهابیت، بهاییت و هجمه‌های دشمن در کشور بودند با این سطح نگری برنامه بودجه امروز خشک شدند، امروز نوع نگاه به فرهنگ باید تغییر کند.

وی در ادامه اشاره ای به بیانیه گام دوم انقلاب داشت و خاطرنشان کرد: این بیانیه دارای۲۳  محور و هفت توصیه و ۶۱۰۰ کلمه و ۴۱ بار کلید واژه جوانان و ۲۸ بار درباره اقتصاد صحبت شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب را باید به مثابه مانیفستی برای نهضت های آزادی خواه جهان بدانیم.

حجت الاسلام سالک گفت: تشکیل ستادی در نهادهای رهبری در دانشگاه با حوزه‌های علمیه با محوریت فضای مجازی و ...از ضروریات است.

وی افزود: رسالت رشد فرهنگ اسلامی و دوم نهادینه کردن معنویت و اخلاق از جمله رسالت های اصلی وحدت حوزه و دانشگاه است که پرهیز از سیاسی کاری و سیاست زدگی نیز باعث قرار گرفتن در کنار یکدیگر می شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha