پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرآن و حدیث

نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه شمال کشور امروز در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه شمال کشور امروز در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در آیین آغاز به کار این مراسم، برگزاری مسابقات قرآنی در سطح حوزه را یک رویداد ارزشمند معنوی و فرهنگی دانست و گفت: این مسابقات فرصت مغتنمی برای شناسایی استعدادهای قرآنی در سطح مدارس علمیه است.

وی به استقبال مناسب طلاب مدارس علمیه برای شرکت در این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۵۰ طلبه از مدارس علمیه سه استان شمالی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به مباحث قرآنی در حوزه یک اصل مهم و اساسی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه برنامه ریزان و مدیران رده های مختلف حوزه نسبت به تقویت فعالیت های قرآنی در سطح مدارس علمیه اتفاق نظر دارند.

حجت الاسلام طبرسی، انس یک طلبه با قرآن و مفاهیم ناب الهی را بسیار ارزشمند و اثرگذار دانست و تصریح کرد: به طور حتم طلابی که با کلام الهی مأنوس شدند در مسیری که در پیش گرفتند موفق تر خواهند بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه باید در فعالیت های قرآنی پیشگام باشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد تقویت برنامه های معنوی و قرآنی در سطح مدارس علمیه هستیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلبه در هر سطحی که قرار دارد باید با مفاهیم قرآنی مأنوس باشد، بیان داشت: لازمه رشد علمی و اخلاقی طلاب در حوزه انس با مفاهیم ناب الهی است.

حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برنامه های قرآنی در سطح مدارس علمیه مازندران با جدیت بیشتری دنبال می شود، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه مازندران در بحث تربیت طلاب حافظ قرآن از جمله استان های برتر کشور بوده است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر تربیت طلاب حافظ کل و جزء قرآن در مازندران به صورت تخصصی دنبال می شود، بیان داشت: این طرح و برنامه مهم چند سالی است که در مدرسه علمیه بیت النور قائمشهر در حال اجرا است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که این دوره از مسابقات در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می شود، گفت: حفظ قرآن، قرائت، خطابه و دعا خوانی از جمله رشته های بخش شفاهی و معارف حدیث، حفظ جزء سی و سور منتخب، حفظ و معارف موضوعی از جمله رشته های بخش کتبی این دوره از مسابقات است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha