سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت توجه به مسائل انگیزشی طلاب نسبت به موضوع پژوهش و تحقیق تأکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب انگیزه طلاب را نسبت به امر پژوهش در سطح حوزه نیز تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در نشسستی که به مناسبت هفته پژوهش در مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری برگزار شد با اشاره به این که پژوهش در حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: پیشرفت های علمی به برکت تحقیق و پژوهش است.

وی با بیان این که پژوهش در حوزه نیازمند آموزش است، افزود: باید نگاه سطحی به پژوهش در سطح حوزه های علمیه برچیده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب در هر سطحی از حوزه نیازمند تحقیق و پژوهش هستند، گفت: باید این علم مهم به تدریج از پایه های ابتدایی به طلاب آموزش داده شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که پژوهش در سطح مدارس علمیه باید به عنوان یک درس اصلی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که نگاه فوق برنامه ای به مسأله تحقیق و پژوهش داشته باشیم نمی توانیم به تقویت و رشد آن در میان طلاب امیدوار باشیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت توجه به مسائل انگیزشی طلاب نسبت به موضوع پژوهش و تحقیق تأکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب انگیزه طلاب را نسبت به امر پژوهش در سطح حوزه نیز تقویت کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه به تدریج و مستمر در میان طلاب تقویت شود به طور حتم اثر گذارتر خواهد بود، افزود: باید از برخورد مقطعی و جزیره ای نسبت به مسأله پژوهش در حوزه به شدت پرهیز شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید براین که برگزاری نشست های علمی و کارگاه های پژوهشی و آموزشی در سطح مدارس علمیه برای سوق دادن طلاب به سمت پژوهش امری ضروری است، خاطرنشان کرد: باید انگیزه یک طلبه را جهت پرداختن به مسأله تحقیق و پژوهش تقویت کنیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تقویت برنامه های تشویقی با هدف جذب طلاب به سمت تحقیق و پژوهش در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: باید با تعامل و ارتباط بیشتر با طلاب دغدغه توجه به پژوهش را در طلاب ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به این که مدیران و اساتید مدارس علمیه به دلیل تعامل و ارتباط مستمر با طلاب نقش مؤثرتری در ایجاد انگیزه پژوهشی در طلاب دارند، افزود: اگر این انگیزه و مهارت های لازم برای پژوهش در طلاب ایجاد و تقویت شود شاهد تقویت اصل پژوهش در حوزه خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha