سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ازدواج آسان

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج اظهار داشت: دشمنان به دنبال جایگزینی فرهنگ خود در جامعه به جای فرهنگی ایرانی ـ اسلامی هستند و با این کار می خواهند خانواده که در اسلام یکی از مقدس ترین بنیادهاست را تخریب نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی، صبح امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهر سنندج اظهار داشت: اسلام از اساس دینی اجتماعی است و با عزلت و گوشی نشینی به شدت مخالف بوده و هست.

امام جمعه موقت سنندج اظهار داشت: یکی از واجبات در اسلام مسئله مبارک ازدواج است و این امر در قرآن کریم و دین مبین اسلامی به عنوان یکی از سنت های الهی عنوان شده است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه ازدواج به فرموده رسول خدا (ص) انسان را کامل می کند، بیان کرد: رسول اکرم (ص) می فرمایند که ازدواج باعث کامل شدن شخصیت انسان می شود و این امر امروز از دیدگاه اجتماعی و روانشناسی نیز مورد تایید قرار گرفته است.

ماموستا راستی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: با این وجود و با علم به اینکه ازدواج برای هر انسانی واجب است، شاهد کاهش ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج در کشور هستیم که این پدیده ای خطرناک برای جامعه می باشد که عواقب بدی به دنبال خود دارد.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: مشکلات اقتصادی از یک جهت و از نیز ایرادات و بهانه های خانواده ها باعث شده است که شوق به ازدواج در جوانان ما به شدت کاهش پیدا کند.

این عالم اهل سنت با انتقاد از برخی مباحث ضداجتماعی و فرهنگی همانند «ازدواج سفید» و... در جامعه اسلامی، بیان کرد: دشمنان به دنبال جایگزینی فرهنگ خود در جامعه به جای فرهنگی ایرانی ـ اسلامی هستند و با این کار می خواهند خانواده که در اسلام یکی از مقدس ترین بنیادهاست را تخریب نمایند.

ماموستا راستی در ادامه با اشاره به اینکه علما و بزرگان دین و جامعه باید در امر ترویج مقدس ازدواج تلاش کنند، گفت: یکی از صدها وظایف علما، روحانیون و مبلغین دینی، ترویج ازدواج های آسان و اسلامی است و اینکه بسترهای ازدواج آسان را در جامعه نهاینه کنند.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: لذا از همه شما درخواست داریم که با منطق و تحلیل های درست، دینی و باقاعده؛ ازدواج آسان را در جامعه ترویج دهید تا شاهد این آمار بالا از جوانان مجرد در کشور و استانی همانند کردستان نباشیم.

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود گفت: همچنین از دولت می خواهیم که زمینه های عملی ازدواج جوانان را مهیا سازد، در اعطای تسهیلات سخت گیری های موجود را کاهش دهد و مهمتر از همه اینکه بسترهای اشتغال در جامعه را برای به وجود آمدن اشتیاق جوانان به ازدواج را ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha