پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اربعین

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی گفت: باید بدانیم که روضه‌ها و منبرها فتنه را جمع می‌کند و عاشورا هزینه‌ای برای امت‌سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین مؤمنی، عصر امروز در همایش فعالان عرصه هیئت و تجلیل از خادمین مواکب اربعین، در همدان با بیان روایتی اظهار کرد: باید نسبت به امام حسین علیه‌السلام معرفت پیدا شود، لذا نباید به ظواهر امر عاشورا و و اربعین اکتفا کرد.

وی با بیان اینکه اربعین باید تمدن‌سازی کند، ادامه داد: امام حسین علیه‌السلام محدود به زمان خاص نیست و فوق زمان است؛ امت‌سازی به دو قسم انجام می‌شود: اول در جبهه باطل مبتنی بر حیات مادی و دنیوی و دوم بر مبنای حق و راه انبیای الهی.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: کربلا نماد تمدن است و بر اساس آن تمدن‌سازی انجام می‌شود.

وی ابراز کرد:  فتنه ۸۸ را ذکر امام حسین علیه‌السلام جمع کرد و باید بدانیم که روضه‌ها و منبرها فتنه را جمع می‌کند و عاشورا هزینه‌ای است برای امت‌سازی.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال نفوذ است، تصریح کرد: برچیدن فتنه‌ها فقط با اتصال به فرهنگ عاشورا محقق می‌شود و به همین دشمن به دنبال ازهم پاشیده شدن مجالس سیدالشهداء علیه‌السلام است.

اهداء یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی مردم همدان به مواکب

محمدعلی بادامی، مسئول کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان همدان نیز با اشاره به اینکه سختی ها و مشکلات بسیاری در مسیر خدمت رسانی به زائران وجود دارد، اما حلاوت خدمت به امام حسین(ع) این سختی ها را ناچیز می‌کند، بیان کرد: امسال بیش از ۱۸ موکب از سوی استان همدان در کشور عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برپا شد که توانستند به بیش از ۵ میلیون نفر خدمت رسانی کنند.

وی با تاکید براینکه تمام فعالیت‌های این مواکب به صورت مردمی بوده است، عنوان کرد: در این مواکب هزار و ۵۰۰ خادم روزانه برای ۷۰۰ هزار نفر غذا آماده کرده و شرایط اسکان برای هرشب ۲۵۰ هزار نفر را فراهم می‌کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان اعلام کرد: در اربعین امسال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اقلام مصرفی از سوی مردم به مواکب اهدا شده است.

پیوستن ۱۵۰ هیئت مذهبی به جامعه ایمانی مشعر

مسئول جامعه ایمانی مشعر استان همدان نیز اربعین حسینی را نقطه عطفی در کارهای جمعی دنیا دانست و گفت: اربعین دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ رویدادی که مقدمه ای برای ظهور است.

وی با بیان اینکه جامعه ایمانی مشعر یک اقدام تشکیلاتی است که در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار جمعی و تشکیلاتی شکل گرفته است، افزود: در حال حاضر ۱۵۰ هیئت از استان همدان به این تشکیلات پیوسته‌اند.

گفتنی است در این مراسم حاج ولی الله کلامی زنجانی مداحی کرده و از فعالان عرصه هیئت و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق نیز تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha