پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین

حوزه/ آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین طی سخنانی گفت: تا زمانی که گفتگو جدّی، هدفمند، آگاهانه و شفاف باشد، هیچ مانعی برای گفتگو وجود ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله غریفی در سخنان خوددر مسجد امام صادق (ع) در منامه تحت عنوان "شیطان و انسان" و پیرامون "گفتگوی خداوند سبحان و ابلیس" اشاره کرد: خداوند متعال عالم و آگاه به تمامی انگیزه هایی است که شیطان را از سجده منع کرد، امّا خداوند خواست که نیت شیطان آشکار شود تا انسان گرفتار این جرم بزرگ نشود.

ایشان ادامه داد: خداوند با این کار خواست ارزش گفتگو را به ما بیاموزد؛ چرا که خداوند با تمام قداست، جلال و عظمت خود با شیطان رانده شده که نماد شرّ بر روی زمین است، گفتگو می کند، همچنان به با ملائکه و انبیا گفتگو می‌کند؛ پس تا زمانی که گفتگوی جدّی، هدفمند، آگاهانه و شفاف وجود دارد، مانعی برای هرگونه گفتگویی نیست.

این عالم بحرینی اشاره کرد: قرآن پُر است از زیباترین نمونه های گفتگو در زمینه های اعتقادات، اندیشه، ارزش ها ،اخلاق، رفتار و تمامی زمینه های زندگی و امور دنیا و آخرت.

آیت الله غریفی تصریح کرد: ابلیس اولین کسی است که تبعیض نژادی را بنیان نهاد؛ چرا که ابلیس از آتش و انسان از خاک آفریده شده است و از دیدگاه ابلیس "آتش از خاک برتر بوده و در نتیجه شیطان از انسان برتر است و نباید به او سجده کند".

ایشان افزود: به همین دلیل شیطان اولین کسی است که قیاس باطل کرد و بدین ترتیب شیطان منشأ تمامی گمراهی های بشر در تمامی زمان و مکان است و تمامی انواع فساد، تعصبات، افراطی گری، خشونت، تروریسم و ویرانی را روی زمین به وجود آورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha