جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش طلیعه حضور طلاب خواهر جدیدالورود استان اصفهان

حوزه/ استاد حوزه گفت: باید همانند مضامین دعای عهد، مدافع و حمایت‌کننده امام زمان(عجل الله تعالی فرجه ) باشیم، چرا که حوزه با خانه امام زمان(عج ) تفاوتی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه از اصفهان، حجت الاسلام روح الله موسوی، در همایش طلیعه حضور طلاب خواهر جدیدالورود استان اصفهان با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه به روایتی از امام علی(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین(علیه السلام) می فرمایند که آدمیزاد شبیه ترازو است که نادانی کفه او را سبک و دانش کفه ترازوی آن را سنگین می کند.

وی بیان کرد: امیرالمومنین(علیه السلام) در روایتی دیگر می فرمایند که هر کسی ادعا کند که به نهایت دانش رسیده است، نهایت نادانی اش را برای دیگران آشکار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: انسان بدون وجود انسان کامل نمی تواند به کمال برسد و اگر زمین از حجت خدا خالی بماند زمین اهل خودش را می بلعد، بنابراین لازم است نسبت به خلیفه الله و حجت خدا معرفت کامل داشته باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی به وظایف انسان ها در دوران غیبت اشاره کرد و ادامه داد: باید نسبت به امام زمان(عج الله تعالی) بینش، گرایش و کنش داشته باشیم که بینش همان شناخت مقام و شخصیت امام می باشد.

وی متذکر شد: باید سعی کنیم مانند مضامین دعای عهد، مدافع و حمایت‌کننده امام زمان(عجل الله تعالی فرجه )  باشیم چرا که حوزه با خانه امام زمان(عج ) تفاوتی ندارد و امام زمان(عج ) پدر معنوی ما و حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) مادر معنوی همه ما هستند.

وی بیان کرد: باید درخواست کسب معرفت نسبت به امام زمان(عج) داشته باشیم تا بینش ما نسبت به ایشان افزایش یابد.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: گرایش داشتن به امام زمان(عج) به این معناست که محبت خود را به ایشان ابراز کنیم و این ابراز محبت می‌تواند با نامگذاری فرزندان به القاب امامان، یاد همیشگی ایشان بودن، نسبت به نام و مقام ایشان تعظیم و تکریم داشتن، مکان ها و زمان هایی که منتسب به ایشان است را تکریم کردن باشد، تا اینگونه گرایش و محبت خود را نسبت به امام زمان(عج الله تعالی)  انجام داده باشیم.

وی شکایت کردن از زندگی به امام زمان(عج) را نشانه نشناختن مقام و شخصیت امام دانست و افزود: یکی از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم تا امام زمان(عج ) ما را دوست داشته باشد این است که خواست امام زمان()  را بر خواست خود مقدم بدانیم.

حجت‌الاسلام موسوی، واکنش نسبت به امام زمان(عج ) را شامل تمسک و ثبات قدم در دین دانست و تصریح کرد: صدقه دادن برای سلامتی امام زمان(عج)، خودسازی و تهذیب نفس و نصرت و یاری ایشان از دیگر کنش های است که می‌توانیم داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: دیدن و زیارت امام زمان(عج ) هدف نیست بلکه هدف خدمت و نصرت و یاری ایشان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha