جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ریحانه حقانی

حوزه/ معاون پژوهش جامعه الزهرا(سلام الله علیها) گفت: پژوهش های مراکز حوزوی باید به گونه ای باشد که به عنوان یک پشتوانه و سند در اختیار جامعه قرار گیرد و کاربردی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم ریحانه حقانی گفت: مراکز حوزوی دینی در فهم و شناخت مسائل مورد نیاز کشور، مسائل مرتبط با جامعه، حوزه علمیه بانوان و مسائل مربوط به زنان نقش موثری را ایفا می کند و دارای ماموریت پژوهشی است.

وی ادامه داد: پژوهش های مراکز حوزوی باید به گونه ای باشد که به عنوان یک پشتوانه و سند در اختیار جامعه قرار گیرد و کاربردی شود.

حقانی رسالت حوزه های علمیه را در عرصه پژوهش بسیار مهم و اساسی دانست و افزود: مهمترین فعالیتی که طلاب در عرصه پژوهش محوری باید انجام دهند این است که ابتدا استعداد و ظرفیت خود را مشخص کنند که در چه حیطه ای توانایی و استعداد دارند و سپس توانایی های خود را جهت دهی کنند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(سلام الله علیها) بیان کرد: طلاب در کنار یک استاد راهنما می توانند نیازهای پژوهشی را با گفتگو و تعامل با اساتید متخصص برطرف سازند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب با پژوهش محور بودن می توانند تاثیر بسیاری را در پیشرفت کشور داشته باشند، افزود: بانوان نیمی بیشتر از جمعیت کشور را تشکیل می دهند بنابرین پژوهش محوری در عرصه زنان منجر به فهم جامعه و ارتقای فهم جامعه منجر به ارتقای نظام می شود.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha