پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کبیر محمد، متفکر الجزایری و رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه وهران الجزایر

حوزه/ کبیر محمد متفکر الجزایر گفت: اندیشمندان و دانشگاهیان الجزایری‌ به اندیشه‌های امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) علاقه‌مندند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛  کبیر محمد، متفکر الجزایری و رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه وهران الجزایر با سید جلال میرآقایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر دیدار و پیرامون «جریانات فکری موجود در جهان اسلام و سیر اندیشه فلسفی در ایران» گفت‌وگو کرد.

کبیر محمد که نویسنده کتابی پیرامون فلسفه سیاسی اسلام است، نظام ولایت فقیه را مترقی ترین نظام سیاسی دانست و آن را در چارچوب اندیشه‌های فقهی تمامی مذاهب اسلامی دانست.

رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه وهران الجزایر اظهار کرد: نظام ولایت فقیه که امام خمینی(ره) آن را به عنوان یک تئوری حکومتی اعلام کرد، مبتنی بر فقه اجتهادی و عدالت اخلاقی است و این دو اصل با فقه مذاهب سنی هم کاملا مطابقت دارد.

وی همچنین، امام خمینی(ره) را انسان کاملی دانست که علوم فقه، فلسفه، عرفان و سیاست را یک جا جمع کرده و در آغاز قرن پانزدهم هجری بزرگترین انقلاب را که خود نقطه عطفی در تاریخ جهان شد، تحت پرچم اسلام هدایت و رهبری کرد.

کبیر محمد توجه اندیشمندان الجزایری به مکتب امام خمینی(ره) در فقه، فلسفه و سیاست را چشمگیر دانست و اظهار کرد: نسل تحصیل کرده دانشگاهی الجزایر از اندیشه‌های امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) استقبال می‌کنند و اهل تصوف و عرفان نیز در الجزایر نسبت به ائمه اهل بیت(ع) و بزرگان آنها علاقه شدید نشان می‌دهند و هر ساله به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت فاطمه زهرا(س) به جشن و سرور می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha