پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
گل های بهشت

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی گل های بهشتی گفت: آموزش غیرمستقیم آیات قرآن به روش عینی در گروه و پیاده کردن در درس هایی مانند «نام آوران» و «فرمانده دل ها»، همچنین آموزش آیات کوتاه قرآنی در طرح چهلستون انقلاب با هدف حمایت از کالای ایرانی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سمیه نوری، صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کودکان ۴ تا ۱۶ ساله می توانند از برنامه های این گروه استفاده کنند، گفت: این گروه به مدت ۲ سال سابقه کار دارد و برنامه های شاد و متنوع به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برگزار می کند و ۱۵ طلبه در این گروه مشارکت دارند.

وی ادامه داد: همه اعضای گروه دارای مدارک معتبر تربیت مربی کودک و نوجوان هستند و فعالیت های مختلف اجرایی و آموزشی و آموزش آیات قرآن به صورت غیر مستقیم در این گروه صورت می پذیرد.

نوری افزود: کلاس داری به شیوه نوین صورت می گیرد و  در قالب درس ها یی  ارائه می گردد و اساس نامه گروه بر اساس قصه گویی می باشد.

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی گل های بهشتی بیان داشت:  آموزش غیرمستقیم آیات قرآن به روش عینی در گروه صورت می گیرد و در درس هایی مانند «نام آوران» و «فرمانده دل ها» پیاده می شود، همچنین،   آموزش آیات کوتاه قرآنی در طرح چهلستون انقلاب با هدف حمایت از کالای ایرانی انجام گرفت.

وی با اشاره به جوایز ساخت دست اعضای گروه در قالب های سرکلیدی با تصاویر شهدا و سرمدادی ها، ابراز داشت: اشعار دوبیتی و چهاربیتی به صورت ریتمیک در رده های سنی مختلف ارائه می شود. همچنین، کاربرگ هایی با تصاویر شخصیت های عاشورا طراحی شده اند که خانم ها با استفاده از آن ها قصه گویی می کردند و بچه ها کار رنگ آمیزی بر روی آن ها را انجام می دادند.

نوری اجرای ۴۰۰ برنامه چهلستون ویژه چهل سالگی انقلاب اسلامی در ۴۰۰ مدرسه استان اصفهان، اجرای ۱۵۰ برنامه در ماه محرم، اجرای برنامه نام آوران در ۱۲۰ مدرسه،   معرفی شهدای هسته ای و پدر موشکی ایران در کنار ساخت هواپیمای کاغذی و  آموزش مباحث آیرودینامیک و تقارن و اجرای مسابقه و جایزه دادن به نفرات برتر را  به عنوان بخشی از برنامه های این گروه معرفی کرد و گفت: اجرای برنامه فرمانده دل ها با همکاری سپاه در گلستان شهدای اصفهان در قالب خاطره گویی و سایر برنامه ها از دیگر برنامه های گروه بوده است که این برنامه در شهرستان های مبارکه و زرین شهر بومی سازی شده است که سال آینده اجرا خواهد شد.

وی  با بیان اینکه  پخش انیمیشن ها در موضوعات مختلف و بدون استفاده از سخنرانی تاثیرات مهمی در میان کودکان و نوجوانان دارد، افزود:  اینکه بتوان آیات را با واقعیات به صورت هماهنگ به کودکان ارائه داد بسیار مهم است و سطح یادگیری و درک را بالا می برد و ما مثلا برنامه مفرح شترسواری را در کنار آیه قرآن که مربوط به خلقت شتر است، انجام دادیم.

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی گل های بهشتی آموزش بیش از ۹۰ آیه و سوره قرآن در قالب قصه گویی را از برنامه های شاخص گروه عنوان کرد و ابراز داشت: در تابستان حدود ۲۰۰ برنامه در کانون ها اجرا کردیم که با استقبال بسیار بالا مواجه شده است.

وی  با اشاره به دریافت لوح تقدیر از آموزش و پرورش و سپاه، بیان داشت: متاسفانه گاهی می بینیم که دیدگاه های بدی نسبت به افراد و گروه های مذهبی حتی در مساجد و مدارس وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم با روش های صحیح و برنامه های قوی و پر بار، این نوع دیدگاه ها را اصلاح نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha