پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت برخورداری از استقلال و خودکفایی در زمینه‌های مختلف از جمله بخش اقتصاد، به تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در تحقق این هدف پرداخت و گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد رفاقتی و ریاضتی نیست، بلکه زمینه برخورداری از زندگی عادلانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مسئولان اتاق تعاون استان، با اشاره به اهمیت فعالیت این بخش، افزود: کار تعاونی و کار دسته‌جمعی، با مشاوره و کارشناسی و تمام جوانب پروژه‌ها را سنجیدن تداوم پیدا می‌کند و این کار برکت دارد.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها باهم بودن را در صحنه کار و تولید تجربه کرده و این تجربه‌ها را در اختیار دیگران می‌گذارند؛ درنتیجه اقتصاد کشور را پویا می‌کنند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت دسته‌جمعی بودن کارها در تعاونی، اظهار کرد: کار وقتی دسته‌جمعی پیش رود برکت مضاعفی دارد و آثار و نتیجه بیشتری نسبت به کار انفرادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ما باید در جامعه هدف مشترکی را دنبال کنیم و آن هدف این است که احتیاج و وابستگی‌هایمان را به بیگانگان و زورگویان عالم کم کنیم و این هدف اصلی ما است.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی دشمنان زیادی دارد که می‌خواهند ذلیل و وابسته به آن‌ها باشیم؛ اما هر ملتی که به دشمنانش احتیاج پیدا کند در صحنه‌های اجتماعی نمی‌تواند مقتدر و مستقل حضور داشته باشد و تعاونی‌ها می‌خواهند این احتیاج‌ها و وابستگی را کم کرده و استقلال کشور را رونق دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه افزود: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: «اَلْعُسْرُ یفْسِدُ اَلْأَخْلاَق»؛ یعنی هر جا سختی در زندگی مردم پیدا شود اخلاق آن‌ها هم خراب می‌شود و یکی از سختی‌های که زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده و قابل‌انکار نیست اقتصاد است.

وی اضافه کرد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: «التَّقَلُّلُ و لاَ التَّوَسُّلُ» و تأکید می‌کند با کم خودتان که تولید می‌کنید زندگی‌تان را تنظیم کنید و وابسته به خارج نباشید که آن‌ها ذلالت ما را می‌خواهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت برخورداری از استقلال و خودکفایی در زمینه‌های مختلف ازجمله در بخش اقتصاد، به تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در تحقق این هدف پرداخت و افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصاد رفاقتی و اقتصاد ریاضتی نیست، بلکه زمینه برخورداری از زندگی عادلانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha