جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: جوسازی رسانه ای علیه بودجه نهادهای فرهنگی به خصوص نهادهای حوزوی، عادلانه و منصفانه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اگر نقد و انتقادی نیز نسبت به این قبیل مباحث وجود دارد باید با درنظر گرفتن واقعیت ها و بر اساس اصل انصاف باشد، نه این که همچون وضعیت فعلی شاهد جنجال و جریان سازی منفی علیه نهادهای فرهنگی و حوزوی باشیم.

وی افزود: البته باید توجه داشت که در حال حاضر دولت با تنگناهای خاص بودجه ای مواجه است و در این شرایط طبیعی است که بودجه نهادهای فرهنگی و حوزوی نیز تا حدی کاهش یابد، با این حال باید یک مقایسه دقیقی صورت گیرد که نهادهای حوزوی با همین بودجه های محدودی که دارند در قیاس با نهادهای فرهنگی خارج از حوزه، چقدر کارآیی داشته اند.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم گفت: واقعیت آن است که هم اکنون بخش مهمی از درآمد دولت صرف حقوق کارمندان و بازنشستگان می شود و بخشی نیز اختصاص به معدود پروژه های عمرانی پیدا می کند و در این وضعیت مشخص است که امور فرهنگی با مشکلات بسیاری روبرو شود.

وی بیان داشت: با این همه متاسفانه جریان سازی رسانه ای علیه بودجه نهادهای فرهنگی و حوزوی وجود دارد و حال آن که از رسانه ها و نخبگان انتظار می رود که در صحبت ها و اظهارنظرهای خود انصاف و عدالت را همواره مدنظر قرار دهند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha