جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یادواره شهدا در مدرسه علمیه علوی

حوزه/ اصل سوم در زندگی شهدا، «امیدواری» بود. همیشه و در همه حال باید به نصرت الهی امیدوار باشیم. ((اِن تَنصُروااللهَ یَنصُرکُم)). امیدواری به قدرت امت. ما اگر امت باشیم، و همراه با ولایت، کارهای نشدنی شدنی می شود. اربعین، نمونه بارز این امت شدن و این اتحاد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در اولین شب مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه علوی قم،  با تشریح مولفه‌های پیروزی شهدا در گام اول انقلاب اسلامی، عنوان داشت: اولین اصلی که باعث این موفقیت شد، «نترسیدن» است. دستگاه ابلیس، یکی از  قواعدش برای نفوذ در دل‌ها، ترساندن مومنین است.

وی ادامه داد: اما شهدای ما نترسیدند و موفق شدند، امروز هم دشمن می‌خواهد ما را بترساند، اما قرآن کریم می‌فرماید: نترسید. اگر بترسید باخته‌اید. خداوند می‌فرماید: از من بترسید. دشمن دارد ما را از چند مسئله می ترساند؛ یکی از آنها کم بودن جمعیت ما نسبت به آنهاست. اما خداوند در جواب آنها می فرماید: ((کَم مِن فِئه قَلیله غلبت فِئه کَثِیرَه)). ما کم هستیم، اما به علاوه‌ی‌ خداوندیم. دشمن زیاد است،ولی منهای خداوند است. کمِ به علاوه‌ی خدا، همیشه از زیاد منهای خدا بیشتر است. ما در دوران دفاع مقدس نیز تعدادمان کم بود، ولی رزمندگان ما چون ایمان داشتند که به علاوه‌ی خداوند هستند، نترسیدند و پیروزی‌های بزرگی را به دست آوردند.

رئیس موسسه سیره روایت شهدا درادامه افزود: دشمن ما را از قدرت خودش می ترساند. به مانند فرعون که قوم سحره را در مورد کمک به حضرت موسی علیه السلام تهدید کرد. در واقعه‌ی طبس، همه دیدند که قدرت خدا بالاتر است  و خداوند حتی با ریگ‌های بیابان هم می‌تواند دشمنانش را شکست دهد.

وی ادامه داد: سومین مسئله‌ای که دشمنان به وسیله آن ما را می‌خواهند بترسانند، مشکلات است. مشکلاتی همچون تحریم‌های ظالمانه اقتصادی. اما ما در جواب می گوییم: ((اِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرَی)).

سخنران مراسم با اشاره به نقش امیدواری در کسب موفقیت شهدا خاطرنشان کرد:  اصل سوم در زندگی شهدا، «امیدواری» بود. همیشه و در همه حال باید به نصرت الهی امیدوار باشیم. ((اِن تَنصُروااللهَ یَنصُرکُم)). امیدواری به قدرت امت. ما اگر امت باشیم، و همراه با ولایت، کارهای نشدنی شدنی می شود. اربعین، نمونه بارز این امت شدن و این اتحاد بود. هیئت‌های مذهبی نمونه‌ای دیگر از آن است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان داشت: اصل سوم در زندگی شهدا، «مجاهدت» بود. امروز ما هم هرکدام در جایگاه خود بایستی مجاهدت کنیم. وقتی مجاهدت کنیم، قطعاً با موانعی هم روبرو خواهیم شد، در اینجاست که باید مقاومت کنیم و وقتی مقاومت نمودیم، مسیر طولانی می شود، در این حال باید استقامت داشته باشیم. برای مجاهدت کردن و پیمودن مسیر درست باید به مراقبت هم اهمیت داد.

وی در پایان اظهار داشت: شهدا پروژه‌ی قابل تکرارند. راه شهدا کور شدنی نیست، باز است. اگر این اصول را رعایت کنیم، ما هم می‌توانیم در گام دوم انقلاب اسلامی به موفقیت‌های شهدا در گام اول برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha