پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جوانان نیجریه در الازهر

حوزه/ روز گذشته جمعی از جوانان دختر و پسر اهل نیجریه دواطلب شرکت در دوره آموزشی 15 روزه ضد تروریسم و افراط گرایی میهمان الازهر بودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه روز گذشته جمعی از جوانان دختر و پسر اهل نیجریه میهمان برای شرکت در دوره آموزشی ضد تروریسم و افراط گرایی میهمان الازهر بودند.

شیخ محمد عبدالفضیل القوصی عضو هیئت علمای الازهر در این زمینه گفت: نیجریه روابط محکمی با الازهر دارد و طلاب علوم اسلامی نیجریه همواره در الازهر تحصیل کرده اند.

وی افزود: کشورهای مختف جهان باتروریسم روبرو هستند اما فکر و اندیشه افراطی نیز یکی از مشکلات است که باید با فکر با آن مقابله کرد و در همین راستا سازمان فارغ التحصیلان الازهر دوره هایی را برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی برگزار می کند و دوره کنونی نیز در راستای اهتمام الازهر به آفریقا و کمک به برادران نیجریه در زمینه رویارویی با تروریسم فکری وگروه هایی مانند بوکوحرام برگزار می شود.

شیخ قوصی به جوانان نیجریه توصیه کرد راه و روش اسلام صحیح ومعتدل را بیاموزند و اخلاق و زندگی خود را به آن مزین سازمد و علوم شرعیرا از منابع قابل اعماد و معتبر بیاموزند.

لازم به ذکر است سازمان فارغ التحصیلان الازهر در مقر اصلی خود در قاهره دوره های متعدد آموزشی برای جوانان دختر و پسر نیجریه در فاصله سنی 13 تا 20 سال به مدت 15 روز برگزار می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha