سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست مشترک نماینده ولی فقیه و مدیران حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین لائینی، تقویت حوزه های علمیه را بهترین راه کمک به دین و ارزش های الهی در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: در شرایطی که دشمن شبانه روزی تلاش می کند تا اعتقادات دینی مردم و به ویژه نسل جوان ما را کمرنگ کند، تقویت مراکز دینی و حوزوی در جامعه با هدف نشر و گسترش معارف الهی اهمیتی دو چندان دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در نشست مشترک با مدیران حوزه علمیه و مرکز خدمات استان، با اشاره به نقش اثرگذار حوزه های علمیه در نشر و گسترش معارف دینی در جامعه اسلامی، گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره پاسدار ارزش های دینی و معنوی جامعه بوده اند.

وی، حفظ مرزهای اعتقادی جامعه اسلامی را یکی از رسالت های مهم حوزه های علمیه برشمرد و افزود: حوزه با همه مشکلات و کمبودها، در عمل به وظیفه همواره پیشگام و ثابت قدم بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مشکلات و کمبودها موجب کمرنگ شدن برنامه های علمی، آموزشی، پژوهشی و تهذیبی حوزه های علمیه نشده است، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش اثرگذار حوزه در نشر و گسترش معارف الهی و همچنین صیانت از فرهنگ دینی کشور، حمایت از مراکز حوزوی بسیار ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، تقویت حوزه های علمیه را بهترین راه کمک به دین و ارزش های الهی در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: در شرایطی که دشمن شبانه روزی تلاش می کند تا اعتقادات دینی مردم و به ویژه نسل جوان ما را کمرنگ کند، تقویت مراکز دینی و حوزوی در جامعه با هدف نشر و گسترش معارف الهی اهمیتی دو چندان دارد.

امام جمعه ساری با بیان این که حوزه های علمیه در خط مقدم دفاع از دین، انقلاب و ارزش های الهی قرار دارند، افزود: تلاش و مجاهدت حوزه های علمیه، علما و روحانیان در طول تاریخ موجب تقویت و گسترش دین و ارزش های الهی در جامعه اسلامی شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، حوزه های علمیه را مبدأ آغاز حرکت عظیم نهضت انقلاب اسلامی دانست و گفت: حوزه در طول چهل سال اخیر همواره پشتیبانی امین، مطمئن و اثرگذار برای انقلاب و نظام بوده و همواره در مسیر انقلاب و با هدف تقویت نظام اسلامی گام برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که حمایت و تقویت از حوزه های علمیه بسیاری ضروری است، تصریح کرد: باید مشکلات و تنگناهای موجود در مسیر رشد علمی، پژوهشی و تهذیبی حوزه شناسایی و در جهت رفع آن برنامه ریزی صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha