جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارامنه در ایران

حوزه/ مجموعه مستند «ارامنه در ایران»(Armenios en Irán) از تولیدات پرس تی وی و سازمان هنری رسانه‌ای اوج به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید مصطفی موسوی تبار و هادی داوودآبادی با محوریت ادیان، مذاهب و اقلیت‌ها در ایران در هفت قسمت ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مستند «ارامنه در ایران» با پرداختن به تاریخچه ارامنه در ایران آغاز می شود و به دلایل رشد و بالندگی آنها در این سرزمین اشاره می کند. یکی از مصاحبه شوندگان این قسمت آقای لوریس چکناواریان است که درباره اهمیت موسیقی در فرهنگ و زندگی ارامنه و دوره های مختلف مهاجرت ارامنه به ایران توضیح می دهد که به زمان صفویان و قبل از آن بر می گردد و آخرین دور آن مربوط می شود به جریان نسل کشی ارامنه که بسیاری از آنها برای نجات خود به ایران پناه می آورند.

در مستند «ارامنه در ایران» برخی از مراسمات ارامنه مانند عشای ربانی و کریسمس از نزدیک نشان داده شده و در مورد آنها توضیح داده می شود. فیلم با شخصیت بابانوئل همراهی می کند و به خانه ها می رود و با برخی از شخصیت ها مانند یکی از خیرین مدرسه ساز و یک قهرمان بسکتبال ارمنی مصاحبه می کنند. در خلال برنامه به مراودات توحیدی بین مسیحیت و اسلام در ایران به عنوان یکی از نکات مثبت این سرزمین در همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف پرداخته می شود.

مستند «ارامنه در ایران» تولید شبکه پرس تی وی و سازمان هنری رسانه ای اوج برای مخاطبان اسپانیایی زبان گردانی شده است و سوم دی ماه ساعت 7:30، 14:30، 20:30 و چهارم دی ماه 02:30 بامداد روی آنتن هیسپان تی وی می رود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha