جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارکنان اصفهان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با بیان اینکه یکی از مهمترین اخلاقیات اسلام بحث شکر و سپاسگزاری است، گفت: تقریبا هفت الی هشت دسته روایت در باب شکر داریم، شکر از خدا، اولین گام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف‌طباطبایی نژاد، ظهر امروز در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: از امام رضا (ع) نقل است هرکسی که شکر نعمتی از مخلوق را انجام ‌ندهد، شکر خدا را هم انجام نداده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اخلاقیات اسلام بحث شکر وسپاسگذاری است گفت: تقریبا هفت الی هشت دسته روایت در باب شکر داریم،  تشکر از خدا، اولین گام است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: شکر لفظی « الحمد الله» بسیار مهم است چرا که طبق روایتی از معصوم بالاترین شکر است و هیچ ستایشی بالاتر از آن نیست، حمد قلبی مرحله بعدی است که به این معنی بوده که اعتقاد داشته باشیم همه چیز از آنِ خدا است.

وی ادامه داد: حقِ شُکر خداوند طبق روایت این است که بفهمیم همه چیز از آنِ خداوند است، نمونه دیگر از شُکر خدا این است که انسان ورع داشته واز محرمات به جد پرهیز کند و واجبات را انجام دهد.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: در آیه دیگر از قرآن کریم، شُکر نکردن را کفر تلقی کرده است، وقتی انسان بداند همه نعمت ها متعلق به خداوند است فقط و فقط  شُکر خدا را به جا می آورد.

وی ادامه داد: نعمت هدایت بسیار نعمت بالایی است، فقر فقط محدود به مباحث مالی و دنیایی نیست، داشتن نعمت دین، نعمت شیعه بودن ونعمت مسلمان بودن همگی سرمایه هایی است که ما داریم و نسبت به آن غفلت ورزیده ایم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان اذعان داشت: در روایت داریم کسی که خیال کند نعمت های خداوند فقط  منحصر به مسائل خوردن ومالی است، عملش کاهش می یابد و عذابش هم نزدیک می شود.

وی خطاب به کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: خدمت به طلاب و کارکردن در حوزه علمیه و لباس دین یک نعمت بالایی است که باید قدردان آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان  درباره شکر منعم غیر خدا عنوان کرد: اگر کسی کارخیری برای انسان بکند باید شکر آن را بجا آورد، امام صادق فرمودند« خداوند لعنت کند کسانی که مانع از معروف می شود؛ از امام پرسیدند آن افراد چه کسانی هستند، امام معصوم فرمودند کسانی که وقتی کار خیری برای آنها انجام می شود، تشکر نمی کنند. »

وی افزود: انسان باید در تمامی مراحل زندگیش شکرگذار باشد، شکر کردن چه بسا باعث تحکیم خانواده ها و افزایش محبت بین زوجین می شود؛ انسان باید ابتدا شاکر خداوند، سپس شاکر خدمتگذاران و شاکر پدر ومادر باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان از همه طلاب و کارکنان بابت برگزاری خوب نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد در اصفهان تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha