جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تأثیر اندیشه‌های امام خمینی(ره) بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

حوزه/ کتاب «تأثیر اندیشه‌های امام خمینی(ره) بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «تأثیر اندیشه‌های امام خمینی(ره) بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

این کتاب که مبتنی بر شیوه‌ای روشمند و علمی به رشته تحریر درآمده، نظر به نقش محوری اندیشه‌های امام خمینی در حوزه سیاست خارجه، آراء و افکار ایشان در شکل‌گیری مبانی و اصول سیاست خارجی را توصیف و تبیین می‌کند.

در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «مرکز اسناد انقلاب اسلامی با توجه به رسالت علمی و انقلابی خود، با بررسی تاثیر اندیشه‌های امام خمینی بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ضمن توصیف و تبیین روشمند این مبانی و اصول راهبردی دیدگاه‌های امام(ره)، آثار ایشان را در حوزه‌ مسائل، روابط و سیاست خارجی کشورمان بررسی می‌نماید، تا از این رهگذر، زمینه‌ای را برای طرح مجدد، بازخوانی و بازتولید موضوع مورد نظر و مسائل مرتبط را در محافل علمی و دانشگاهی، جهت دقت نظر بیشتر پژوهشگران و سیاستگذاران فراهم نماید.»

این کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده است: در بخش اول ابتدا به کلیات و مفاهیم اصلی پژوهش پرداخته شده، سپس به اصول نظری برگرفته از اندیشه‌ امام خمینی(ره)، در باب سیاست خارجی می‌پردازد. بخش دوم نیز به بررسی رویکرد عملی امام در باب سیاست خارجی اختصاص دارد.

کتاب «تأثیر اندیشه‌های امام خمینی(ره) بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» با یادداشتی از حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، به قلم رحمت مهدوی و محمد افروزی اسفناجی، در ۲۵۰ صفحه به قیمت ۲۴ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

علاقه‌مندان می‌توانند به منظور تهیه این کتاب به صفحه منشورات پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی رجوع کنند. یا با شماره تلفن ۲۲۲۱۱۱۴۷ تماس حاصل نمایند. همچنین به منظور تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه این مرکز واقع در خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه کنند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha