جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
كارگاهع مهارتهاي زندگي در مدرسه علميه الزهرا(س) ساري

حوزه/ خانم فلاحی کارشناس فرهنگی، آموزش ندیدن زوجین قبل از ازدواج را عامل اصلی فروپاشی خانواده ها دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم فلاحی، در کارگاه آیین همسرداری ویژه متاهلین در مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) ساری با تاکید بر این که انگیزه اولیه ازدواج در پایدار ماندن زندگی مشترک تاثیر گذار هست، افزود: با توجه به تحقیقات صورت گرفته، یکی از علت های اصلی طلاق زوجین، انگیزه اولیه آنها در هنگام ازدواج است.

وی در ادامه آموزش ندیدن زوجین قبل از ازدواج را عامل اصلی فروپاشی خانواده ها دانست و گفت: هدف از ازدواج رسیدن به آرامش است، ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که زوج ها به دلیل نداشتن مهارت، بعد از چند وقت زندگی مشترک،  مایه عذاب یکدیگر می شوند.

این کارشناس فرهنگی، ازدواج نامناسب، اختلالات روانی و ضعف مهارت همسر داری را سه عامل اصلی طلاق دانست و تصریح کرد: در زندگی مشترک هر زوجین باید خودشان را مورد ارزیابی قرار دهند.
کارشناس خانواده اعلام کرد: داشتن روابط صمیمانه، هم دل بودن و خوب گوش کردن از جمله امور لازم در زندگی مشترک و مهارتی است که خیلی از ماها نداریم.

وی ذهن خوانی، قضاوت کردن، انتخاب گزینشی، پند و اندرز و منحرف نمودن بحث را موانع گوش کردن دانست و گفت: اشتیاق داشتن برای گوش کردن مطلب، شفاف سازی و بیان نظر خود بدون غرض، سه راهکار برای برقراری ارتباط خوب است.

فلاحتی اضافه کرد: زمانی که حرفی شما را برانگیخت، بلافاصله پاسخ ندهید؛ سه دقیقه صبر کنید تا بتوانید عکس العمل صحیح داشته باشید.اگر بلافاصله جواب دهید عکس العملی غریزی، هیجانی و باعث پیشیمانی است. 

وی ادامه داد: در هر اتفاقی چهار عامل محرک، تعبیر و تفسیر از محرک، هیجان و پاسخ موثر است که برای این که هیجانی رفتار نکنیم، باید تفسیر جدیدی از محرک داشته باشیم که این امر باکمی صبر اتفاق می افتد تا مغز فرصت تفسیر جدید را پیدا کند.

مشاور خانواده در پایان، استفاده از کلمات محبت آمیز، وقت گذراندن با هم، هدیه دادن، کمک کردن به همسر در کارها را عنوان زبان عشق یاد کرد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha