پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علیی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: بصیرت و فهم بالای ملت ولایتمدار ایران اسلامی که همواره گوش به فرمان ولایت فقیه هستند، درسی ماندگار برای همه دوران‌ها است.

حجت‌الاسلام حسین علیی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با بیان اینکه ۹ دی سالروز حماسه تاریخی کشورمان در سال ۸۸ است که توطئه فتنه‌انگیزان را بر ملا کرد.

وی ادامه داد: ملت ولایت‌مدار ایران در این روز سرنوشت‌ساز با الگو گرفتن از امام آزادگان عالم حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام به منظور رسواسازی فتنه‌گران، همان آنهایی که با زوایه‌گیریشان از آرمان امام خمینی(ره) وارد عرصه شدند و نقشه‌هایشان را یکی یکی خنثی کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه بصیرت و فهم بالای ملت ولایتمدار ایران اسلامی که همواره گوش به فرمان ولایت فقیه هستند، درسی ماندگار برای همه دوران‌ها است،ابراز کرد:  به همین جهت ۹ دی به عنوان یک روز میمون و مبارک در تاریخ پرفراز و نشیب نظام اسلامیان رقم خورد تا وعده الهی محقق شود چراکه قرآن کریم فرمود: ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقداکم.

وی افزود: یادمان نرفته که گردنکشان قلدر با نادیده گرفتن قوانین انتخابات در سال ۸۸ به دنبال اجرایی کردن پروژه «تقلب» برآمدند و با این تاکتیک بر شیپور نافرمانی دمیدند.

فتنه ۸۸ با هوشیاری مردم دفع شد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان  با بیان اینکه مردم در روز نهم دی سال ۱۳۸۸ وارد عرصه شدند و حمایت خود را از نظام جمهوری اسلام، رهبر انقلاب و دین اسلام اعلام کردند، گفت:  نهم دی سرمشق خوبی بود که در هر مقطعی که مردم مشاهده کنند که اسلام در خطر است در صحنه حضور دارند.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که اگر مردم در ۹دی از نظام پشتیبانی نکرده بودند بلایی که در زمان مصدق و آیت‌الله کاشانی به سر مردم آوردند و این دو را خانه‌نشین و آمریکا را بر کشور مسلط کردند، دوباره تکرار می‌شد.

 حجت‌الاسلام علیی گفت: فتنه ۸۸ نقشه‌ای بود که در ۹دی با هوشیاری و بصیرت مردم دفع شد، البته متأسفانه سران فتننه هنوز هم حاضر نیستند به اشتباه خود اعتراف کنند؛ روز عاشورا حرمت امام حسین(ع) به آتش کشیده شد و هنوز هم حاضر نیستند این امر را محکوم کنند و آب در آسیاب دشمنان اسلام نریزند، لذا آنها مستحق مجازات هستند.

وی ادامه داد: اهمیت برگزاری سال‌روز ۹دی از این جهت است که دشمنان ما دائما درصدد ریشه‌کن کردن انقلاب اسلامی و ضربه زدن به انقلاب هستند و در مقاطع مختلف در صدد بوده تا از شرایط علیه انقلاب اسلامی استفاده کنند لذا تمام نسل‌های جدید باید از نقشه‌های دشمن مطلع شوند و باید از گذشته عبرت بگیرند و در مقابل فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان هوشیار باشند.

حماسه نهم دی، ادامه راه امام حسین(ع) بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان تأکید کرد: همان‌طور که روز عاشورا روز تقویت حق و ادامه راه امام حسین(ع) است و هرساله همراه با برگزاری مراسم عزاداری، این فرهنگ به نسل‌های آینده منتقل می‌شود، فتنه سال ۸۸ و حماسه نهم دی ماه باید به نسل‌های آینده منتقل شود و همه افراد جامعه در جریان آن باشند تا اگر دوباره ادشمنان قصد کردند که به انتخابات نظام و انقلاب اسلامی از طریق ایجاد فتنه آسیب برسانند با بصیرت در مقابل آنها بایستند و باید دانست که حماسه نهم دی ادامه راه امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه مفهوم بصیرت در قرآن کریم در موارد متعدد به کار رفته است، اظهار کرد: بصیرت به معنای روشنی و روشن‌بینی است یعنی انسان با تحقیق به یک موضوع نگاه کند و  دچار تردید، دودلی و آشوب نشود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد : شخصی که دارای بصیرت است فکر می‌کند و سخنانی که می‌‍‌شنود را بررسی می‌کند و از روی دانایی و بصیرت تصمیم می‌گیرد؛ در قرآن کریم آمده است که هنگامی که حضرت ابراهیم(ع) با بت‌پرستان روبه رو شد، به آنها فرمود: این چیست که شما می‌پرستید؟ گفتند: پدران ما اینچنین بودند حضرت فرمود: اگر گذشتگان شما در مقابل بت سجده می‌کردند شما هم باید اینگونه باشید؟! شما خود عقل ندارید و فکر نمی‌کنید؟

حجت‌الاسلام علیی با تأکید بر اینکه این سخن حضرت ابراهیم(ع) بر بصیرت افراد دلالت دارد، تشریح کرد: اینکه تعقل و تفکر در قرآن کریم سفارش شده است برای ایجاد بصیرت  است و منظور حضرت ابراهیم از سخن خود به بت‌پرستان این بود که گذشتگان شما بدون داشتن بصیرت بت را پرستش می‌کردند، شما نیز نباید بدون تفکر و تعقل راه آنها را ادامه دهید.

وی، خودکم‌بینی و احساس حقارت را از موانع کسب بصیرت عنوان کرد و گفت: خودباختگی افراد مانع رسیدن به بصیرت می‌شود؛ اگر افراد شخصیت خود را درک نکرده و تحت تأثیر دیگران باشند به بصیرت دست نمی‌یابد چراکه خود در آن حد نمی‌بیند که در مقابل فتنه‌ای و خط منحرفی استقامت کنند و خداوند در قرآن کریم درباره قوم فرعون می‌فرماید: آنها را خفیف و سبک شمرد.

 وی با تأکید بر اینکه انسان اگر به تعقل خود تکیه کند و تحت تأثیر تحقیرهای دیگران قرار نگیرد، می‌تواند بصیرت کسب کند، اذعان کرد: هنگامی که انسان به بصیرت دست یابد، احساس فهم و قدرت می‌کند و در مقابل هیچ گونه استکباری کوتاه نمی‌آید و هنگام ایجاد فتنه هوشیار عمل می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha