جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در سیره و روایات اهل بیت(ع) بر توجه به مستضعفان بسیار تاکید شده و توجه امام خمینی(ره) به این قشر نیز نشأت گرفته از سیره اهل بیت(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز نیکو کاری جواد الائمه(ع) در دفتر امام جمعه همدان، کمیته امداد را از شجره‌های طیبه نظام اسلامی خواند و گفت: خدا را شاکریم که این نهاد در طول سال‌های پس از انقلاب دارای ثمرات فراوانی بوده است.

وی افزود: یکی از فلسفه‌های نظام اسلامی و انقلاب توجه به مستضعفین بوده است و لذا امام خمینی (ره) این حکومت را، حکومت مستضعفین معرفی کردند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی و ذاتی حکومت اسلامی، توجه به قشر ضعیف جامعه است، یادآور شد: در سیره و روایات اهل بیت(ع) بر توجه به مستضعفان بسیار تاکید شده و توجه امام خمینی(ره) به این قشر نیز نشأت گرفته از سیره اهل بیت(ع) بود.

وی با بیان اینکه ارتباط با این قشر رقت قلب به همراه دارد، ابراز داشت: توصیه بزرگان ما بر این است که این ارتباط وجود داشته باشد، چرا که علاوه بر لطافت نفسانی، تاثیر گذاری‌های تربیتی هم با خود به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: پرسنل کمیته امداد امام خمینی نیز در این ارتباطات، نه تنها کار و وظیفه خود را انجام می دهد بلکه کلاس درسی برای آنان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: حفظ احترام و تکریم مردم بسیار مهم است و حتی اگر توانایی کمک وجود نداشت، حداقل نوع برخورد با آنها باید با احترام همراه باشد.

امام جمعه همدان خواستار بازنگری در برخی قوانین رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه شد و گفت: گاهی از اوقات با وجود آن که فردی واقعا از نظر مالی در شرایط سختی قرار دارد، اما قوانین موجود اجازه ورود کمیته امداد و کمک به او را نمی دهد.

وی با تشکر از مردم و خیرین همدانی، یادآور شد: آمار بالای کمک های مردمی در استان همدان، نشان از اعتماد مردم به کمیته امداد دارد، البته این نهاد نیز باید نسبت به شفاف سازی و ارائه گزارش به مردم توجه ویژه ای داشته باشد، چرا که این ارائه گزارش ها در جذب منابع بیشتر می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار داشت: به لحاظ اجتماعی طلاب توانایی و اجازه برخی از کارها را ندارند و با وجود فشار اقتصادی که الان در کشور وجود دارد و همه مردم درگیر آن هستند، طلاب در عالم سکوت خود قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha