چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی دامن گیر همه مردم کشور است، گفت: در بین اقشار مختلف، طلاب از شرایط سخت‌تری برخوردار هستند، به طوری که بیشترین دریافتی یک طلبه درس خارج خوان ، مبلغ ۸۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز نیکو کاری جواد الائمه(ع) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تاکید بر اینکه در یک سال اخیر درآمد اقشار آسیب‌پذیر جامعه، از نظر ارزش ریالی به یک سوم رسیده است، اظهار داشت: مراجعات افراد نیازمند به دفتر نماینده ولی فقیه و حوزه علمیه، که به نوعی امید مردم برای کارگشایی هستند، در این مدت اخیر بسیار زیاد شده است.

وی افزود: این رسیدگی‌ها توسط هر نهادی که صورت گیرد، باعث خوشحالی و شادی روح امام و شهدا و افزایش امید نسبت به انقلاب در بین مردم است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی دامن گیر همه مردم کشور است، خاطر نشان کرد: در بین اقشار مختلف، طلاب از شرایط سخت‌تری برخوردار هستند، به طوری که بیشترین دریافتی یک طلبه درس خارج، مبلغ ۸۰۰ هزار تومان است، در حالی که فاقد مسکن هم هستند .

وی تصریح کرد: اگر حوزه‌های علمیه ضعیف شوند، انقلاب در خطر خواهد بود و لذا توجه به وضعیت معیشتی طلاب در دوران تحصیل، یکی از خواسته‌های اصلی است.

آیت الله موسوی اصفهانی خاطر نشان کرد: بنده بسیار مخالفم که طلاب وام بگیرند، چرا که در پرداخت آن با مشکل مواجه خواهند شد و عظمت و جلالت روحانیت در چشم افراد تقلیل پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در طول این سال‌ها، حوزه‌های علمیه مورد حمله شدید دشمن قرار گرفته اند، ابراز داشت: در اغتشاشات اخیر حوزه‌ها و طلبه‌های زیادی مورد تهاجم قرار گرفتند، اما با وجود همه این سختی‌ها در این مسیر استقامت کرده‌اند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با تشکر از اقدامات کمیته امداد در رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه، یادآور شد: البته ما می‌دانیم که امکانات شما محدود است و در مقابل آن هم تقاضاها بسیار زیاد است و لذا باید به خاطر فعالیت‌هایی که در کشور و در استان صورت می‌گیرد از شما تشکر کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha