جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی

حوزه/ امروز احمد الطیب شیخ الازهر و محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر و شیخ شوقی علام مفتی مصر با اسقف تواضروس دوم رئیس کلیسای قیطی مصر دیدار کرده و عید میلاد حضرت مسیح(ع) را به وی تبریک گفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه امروز احمد الطیب شیخ الازهر و محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر و شیخ شوقی علام مفتی مصر با اسقف تواضروس دوم رئیس کلیسای قیطی مصر دیدار کرده و عید میلاد حضرت مسیح(ع) را به وی تبریک گفتند.

شیخ الازهر در این دیدار ضمن تبریک عید میلاد مسیح بر ضرورت وجود روحیه برادری و محبت و همکاری میان مسلمانان و مسیحیان تاکید کرد و افزود: ادیان و سنت ها و آیین ها است که جوامع شرقی را از نابودی حفظ می کند.

وزیر اوقاف نیز در این دیدار تاکید کرد: ملت مصر با روحیه شهروندی زنده اند و ما همه باهم مناسبت های خود را جشن می گیریم و از کشور خود دفاع می کنیم واین در سایه تعالیم و ارزش های ادیان و عظمت تمدن مصر اتفاق می افتد.

تواضروس دوم در این دیدار خطاب به شیخ الازهر گفت: چنین دیدارهایی موجب نزدیک شدن مردم کشور است و موجب تقویت انگیزه ما برای ادامه دادن به راه زندگی است و ما نیز وظیفه داریم متقابلا سه هدیه محبت و شادی و صلح را به بشریت هدیه کنیم.

وی محبت و دوستی را از جانب خدا دانست و گفت: هنگامی که محبت بر زندگی ما سایه می افکند باعث می شود احساس معنوی خوبی داشته باشیم و همبستگی ما بیشتر شود و البته محبت علاوه بر زبان باید در عمل نیز جاری باشد.

اسقف تواضروس دوم درباره شادی نیز گفت: شادی از درون انسان می آید و ما به عنوان رهبران دینی و خادمان مردم باید روح شادی را به اطراف خود منتقل کنیم تا مایه تقویت وحدت ما بشود.

وی افزود: سومین هدیه ای که باید به انسانها بدهیم صلح است. ما باید صلح را ایجاد کنیم و به اطراف خود منتشر سازیم و این یک کار مشکل است که نیازمند حکمت است و خوش به حال کسانی که صلح را ایجاد می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha