شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: مردم عملکرد نمایندگان فعلی را بخوانند و ببینند که چه اقدامی برای بیکاری انجام داده اند و یا تغییری در اوضاع مردم ایجاد کرده اند؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت‌الله سید مصطفی موسوی‌اصفهانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به اجرای عدالت تاکید دارند، خاطر نشان کرد: فردی می تواند خود را منتظر ظهور امام زمان(عج) بنامد که، عدالت را در وجود خود نهادینه کند.

وی افزود: به همین دلیل است که اسلام، عدالت را شرط حضور در پست‌های حساس عنوان کرده است و لذا در شرع مقدس اسلام نیز مرجع تقلید و حتی امام جماعت باید عادل باشد.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه یک قاضی علاوه بر کسب مدارج علمی باید نسبت به خودسازی نیز اقدام کند، یادآور شد: اگر اعضا هیات دولت، مجلس و همه مسئولان عادل باشند، آن زمان شاهد شکل گیری مدینه فاضله خواهیم بود.

وی دریافت حقوق نجومی و عدالت را دارای تناقض با هم دانست و گفت: امیدواریم مسئولان مانند آیت‌الله رئیسی، که می‌خواهد، می‌تواند و انجام می‌دهد تا عدالت را اجرا کند؛ نسبت به رفع مشکلات اقدامی مثبت در جامعه انجام دهند.

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به وظایف خود عمل کنند، ابراز داشت: پرداخت یارانه به ۶۰ میلیون نفر، به معنای اجرای عدالت نیست، چرا که این موضوع را تداعی می کند که در کشور ما ۶۰ میلیون نیازمند وجود دارد و این آمار درست نیست.

وی خاطر نشان کرد: مردم از بی‌عدالتی‌ها آزرده می‌شوند و اگر روزی رعایت تقوا در همه ابعاد در جامعه در جریان باشد، قطعا بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اهداف دشمن در فتنه سال ۸۸، یادآور شد: برای خنثی کردن فتنه بزرگ سال ۸۸، نیاز به یک حرکت بزرگ بودیم که مردم با بصیرت ایران حماسه ۹ دی را رقم زدند.

وی ۹دی را یوم الله عنوان کرد و گفت:در روز های گذشته و ۱۰ سال پس از فتنه سال ۸۸، افرادی که از بیرون هدایت می‌شدند، به بهانه بنزین به دنبال ایجاد فتنه‌ای بزرگ در کشور بودند، اما مردم با بصیرت خود و همکاری با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، با جدا کردن صف خود از ضد انقلاب، این فتنه را خنثی کردند.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: افرادی که برای حضور در مجلس شورای اسلامی، کاندید شده‌اند باید بار سنگین پیام شهدا را به یاد داشته باشند و بدانند که مجلس باید «شورای اسلامی» باشد.

وی تصریح کرد: این داوطلبان اگر احساس کردند که فرد توانمندتری نسبت به آنها وجود دارد، باید کنار بکشند و فرد توانمند را تقویت کنند؛ نه اینکه تنها به دنبال گرفتن پست و مقام باشند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اهمیت انتخابات بر سرنوشت کشور، اظهار داشت: مردم عملکرد نمایندگان فعلی را بخوانند و ببینند که چه اقدامی برای بیکاری انجام داده‌اند و یا تغییری در اوضاع مردم ایجاد کرده‌اند؟

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه پس از گذشت شش سال بازهم برخی از مسئولان با وجود آنکه آبروی سابق را نزد مردم ندارند، اما هنوز امید به این دارند که مسائل باید در خارج از کشور حل شود و بر مواضع خود اصرار می کنند.

امام جمعه موقت همدان در پایان، هشت سال دفاع مقدس را بهترین کلاس درس برای بحث استقامت در برابر استکبار دانست و گفت: اگر دولتمردان ما، رهبر معظم انقلاب را همراهی کنند، و با اعتماد به جوانان، زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند، از مشکلات فعلی قطعا با موفقیت عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha