جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد مهدی حسینی همدانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی دوقطبی «نان و امنیت» و «معیشت و مقاومت» را به‌عنوان یکی از دوقطبی‌های دروغین مطرح حال حاضر عنوان کرد و گفت: در فتنه اخیر دیدید که چگونه امنیت و معیشت مردم را موردحمله قراردادند و هم فروشگاه‌ها را غارت کردن و به اموال عمومی و خصوصی آسیب زدند و هم به‌طور واضح نشان دادند که چگونه با امنیت مردم مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ششم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به پنجم جمادی‌الاول ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها در سال پنجم هجری قمری، بیان داشت: عقیله العرب زینب کبری سلام‌الله علیها شخصیت بزرگی که تاریخ کمتر مثل او را دیده است.

وی بابیان اینکه حضرت زینب سلام‌الله علیها از علوم و کمالات نبوی، فاطمی و علوی برخوردار بود، اظهار داشت: زینب کبری سلام‌الله علیها در تمام طول عمر خود در کنار ولایت باقدرت و شجاعت ایستاد و از دین و ارزش‌های الهی باشهامت دفاع کرد و از هیچ قدرتی غیر از خداترس نداشت.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه حضرت زینب (س) با داشتن مسئولیت‌های اجتماعی از حریم حیا، عفت و حجاب به بهترین نحو پاسداری کرد، تصریح کرد: ایشان قدرت‌های دروغین را ذلیل کرد و در زمان مناسب واقعیت ظلم را آشکار و حقائق را به مخاطب انتقال داده و اطلاع‌رسانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه بیشتر اوقات زندگی زینب کبری (س) به پرستاری از اولیاء خدا گذشت و او را الگوی پرستاران قرار داده‌اند، گفت: روز پرستار را به همه عزیزان پرستار که در این مسئولیت خطیر به مردم خدمت می‌کنند تبریک عرض کنم و از زحمات بی‌دریغتان، غمگساری‌تان و صبر و حوصله‌ای که نسبت به بی‌حوصلگی و ناراحتی بیماران دارید تشکر کنم.

وی در ادامه افزود: مسئولین محترم باید مشکلات صنفی پرستاران را که جزء مشاغل سخت است مدنظر داشته باشند و با جدیت مرتفع کنند تا پرستاران بتوانند بانشاط، سرزنده و باانگیزه وظائف خودشان را انجام دهند؛ آن بعد محبتی و لطافتی که پرستار باید داشته باشد تا بتواند خوب به بیماران برسد لازمه‌اش این است که خودش از آرامش نسبی برخوردار باشد.

تبعیت محض از ولایت و امام، ویژگی برجسته حضرت زینب بود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز «تبعیت محض از ولایت و امام» را به‌عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته عقیله بنی‌هاشم سلام‌الله علیها نام برد و اذعان داشت: در زندگی پرفرازونشیب این بانوی مکرمه لحظه‌ای را نمی‌بینید که از امامش جلوتر یا عقب‌تر عمل کرده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه گوش‌به‌فرمان ولایت بودن نیاز همیشگی مردم و مسئولین است، گفت: همه مکرر دیده‌ایم که هدایت‌ها و رهبری‌های امام هوشیار، دشمن‌شناس و بصیر جامعه، چگونه توانسته آرامش و امید را برقرار کند و حوادث مهم و طراحی‌شده توسط دشمنان، برای ساقط کردن و از بین بردن نظام اسلامی را با کمک الهی و همراهی مردم خنثی کند.

۹ دی جلوه اتحاد مردم در مقابل دشمنان بود

وی بابیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی نفس‌های آمریکا و طرفداران مرتجع و عقب‌مانده‌اش را به شماره انداخته است، گفت: از هر فرصتی استفاده می‌کنند که شاید بتوانند نفسی تازه کنند لذا بازمان بندی و برنامه‌ریزی دقیق اقداماتی می‌کنند و هر از چندی فتنه‌ای برپا می‌کنند و حتی به اشرار هم دل می‌بندد که شاید بتوانند کاری کنند؛ مخالفت‌ها را برای خود روزنه‌ی امیدی می‌دانند و به‌سرعت پوشش می‌دهند و با فریب افکار عمومی جریان سازی می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه مهم‌ترین فتنه‌ی آنان فتنه سبز در سال ۸۸ بود، اظهار داشت: در سال ۸۸ هوای نفس و قدرت‌طلبی سران فتنه و همراهی منافقان، با کمک شیطان، به امید براندازی، برای نظام هزینه درست کردند و حق و باطل را باهم مخلوط کردند و مردم سردرگم شدند به‌طوری‌که بعضی از خواص هم نتوانستند وظیفه را خوب تشخیص دهند و در زمین دشمن بازی کردند و هشت ماه در یک جنگ نرم و قسمتی سخت در مقابل جمهوریت و اسلامیت نظام ایستادند و به مردم و قانون و دین اهانت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: در طول این مدت رهبر معظم انقلاب اقدام به روشنگری و بصیرت دهی کردند و در مدت کوتاهی بیش از ۵۰ سخنرانی بصیرتی و روشنگرانه انجام دادند و با تحلیل زوایا، مردم را با اهداف و ترفند فتنه گران و دشمنان آشنا کردند و حکیمانه با همین بیانات صف مردم را از اهل فتنه و عوامل آن، جدا کردند.

وی بابیان اینکه این روشنگری‌ها منشأ حضور حماسی مردم در راهپیمایی پرشکوه ۹ دی سال ۸۸ شد، عنوان کرد: این روزبه یوم‌الله تبدیل شد چون همه از هر قشر و گروه و فکری آمدند تا در کنار رهبرشان از نظام الهی‌شان که خون جوانانشان را برای برپایی آن دادند دفاع کنند.

خطیب نماز جمعه کرج ۹ دی را نماد قدرت، وحدت و عزت ملی دانست و اظهار داشت: ۹ دی انقلاب اسلامی را تثبیت و دل مؤمنان شیفته نظام اسلامی را آرام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه ۹ دی جلوه اتحاد مردم در مقابله با دشمنان بود، تأکید کرد: آنچه توسط مردم در ۹ دی واقع شد با دستاوردهای فراوانی که داشت در تاریخ بی‌نظیر است لذا حتماً اسناد این فتنه را بخوانید تا عمق دشمنی‌ها با اسلام و انقلاب را متوجه شوید.

وی بابیان اینکه ۹ دی مستکبران را ناامید کرد و جلوی خط انحراف و تحریف انقلاب و امام را گرفت، گفت: از مهم‌ترین پیام‌های حماسه ۹ دی که امروز هم آن را می‌گوییم این است که ملت ایران برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب در مقابل تمام دنیای استکبار با تمام شرارت‌هایی که می‌کند باعزت و اقتدار ایستاده است.

برخی دوقطبی معیشت و امنیت را راهبری می‌کنند

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه دشمن در هیچ جبهه‌ای توان مقابله با ما را ندارد، اظهار داشت: دشمن فقط دل‌خوش کرده به جبهه فرهنگی و مقدمتاً جبهه اقتصادی که اخیراً می‌بینید باز برای پیروزی در این جبهه تلاش مضاعفی را شروع کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی دوقطبی «نان و امنیت» و «معیشت و مقاومت» را به‌عنوان یکی از دوقطبی‌های دروغین مطرح حال حاضر عنوان کرد و گفت: در فتنه اخیر دیدید که چگونه امنیت و معیشت مردم را موردحمله قراردادند و هم فروشگاه‌ها را غارت کردن و به اموال عمومی و خصوصی آسیب زدند و هم به‌طور واضح نشان دادند که چگونه با امنیت مردم مخالف هستند.

دلیل اصرارها بر پیوستن ایران به اف ای تی اف ‌چیست؟

وی در ادامه افزود: در فضای دیپلماسی هم متأسفانه همین مسیر را طی می‌کنند دوباره بحث اف ای تی اف و کنوانسیون‌های استعماری را عده‌ای پیش کشیده‌اند که تنها راه نجات اقتصاد و معیشت کشور پیوستن به این قراردادهاست و عده‌ای هم تکرار می‌کنند که اگر امنیت می‌خواهیم باید تن به ذلت این تعهدات بین‌المللی بدهیم.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز بابیان اینکه عده‌ای حرف‌های بی‌ربط و پر از تناقض می‌زنند، گفت: بعضی در محسنات پیوستن به اف ای تی اف می‌گویند اگر ایران به اف ای تی اف و کنوانسیون پالرمو و سی اف تی بپیوندد آمریکا نمی‌تواند بر ایران فشار حداکثری بیاورد و این را بابیانی خیرخواهانه و حق‌به‌جانب در کنار حرف‌های دیگر می‌زنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه در با طرح چند پرسش عنوان کرد: اگر این حرف درست باشد دیگر نباید آمریکا اصرار بر پیوستن ایران به این کنوانسیون داشته باشد. پس چرا اصرار دارد؟ تلاش آن‌ها این است که مانتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم و راهش پیوستن به این قراردادهاست که عده‌ای در داخل جاده‌صاف‌کن دشمن شده‌اند. راه نجات چیست؟ لذا در همه مسائل باید گوش‌به‌فرمان و رهنمودهای رهبری داد چراکه هر جا فاصله گرفته شد ضررش دیده شد.

راه نجات کشور تقویت تولید داخلی است نه پیوستن به اف ای تی اف

وی در ادامه ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: ایشان در ۹ اردیبهشت سال ۹۴ فرمودند: «کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست، در داخل کشور است و همه باید مسئولیت‌های متفاوت خود را در تقویت تولید داخلی به‌عنوان «تنها راه علاج مشکلات اقتصادی» انجام دهند.» و راه را مشخص کردند لذا اینکه عده‌ای حل مشکلات کشور را فقط و فقط در مذاکره با شیطان و نوچه‌اش اروپا می‌بینند، بیراهه رفتن و فرصت سوزی و ابراز ضعف در مقابل دشمن است.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: امروز وظیفه همه ما این است طوری عمل نکنیم و حرف نزنیم که دشمن احساس کند فرصتی برای جولان دارد و ناکارآمد نشان دادن نظام، به خاطر به کار گرفتن مدیران ناکارآمد نارضایتی مردمی به وجود بیاوریم چراکه همه‌اش ظلم به‌نظام و انقلاب است و دستور کار دشمن هم این است به هر وسیله‌ای شده مردم را در مقابل نظام قرار دهد و نباید این فرصت را به او داد.

به خاطر نعمت رهبری باید دائماً شاکر خداوند بود

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه باید تمام حرکات خود را با قائد و بصیر و قافله‌سالار شجاع و تیزبین نظام تنظیم کنیم تا ضرر نکنیم، گفت: امروز هم بصیرت و آگاهی و وحدت و یکدلی مردم، فتنه‏های دشمنان اسلام و انقلاب و ایران را شکست داده و به جهانیان نشان خواهند داد که هرگز حاضر به عقب‏نشینی از ارزش‏های دینی و انقلابی خود نیستند.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با ابراز قدردانی نسبت به دستگاه اطلاعاتی استان و به‌ویژه اطلاعات سپاه در برخورد با مفاسد گفت: نهادهای امنیتی فضای استان را به‌خوبی رصد می‌کنند و هرکدام از آن‌ها در مقاطع مختلف با مفاسد برخورد لازم را دارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز ادامه داد: از دستگاه اطلاعاتی سپاه بابت کشف و دستگیری شبکه فساد دارویی تشکر می‌کنم و همچنین از رئیس دانشگاه علوم پزشکی که در مدت حضورشان در این مسؤولیت اقدامات سازنده و فساد ستیز داشتند کمال تشکر را دارم و تذکری هم به گردانندگان فضای مجازی که حاشیه‌سازی نکنند و بگذارند مسیر درست طی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌ها با انتقاد از برگزاری کنسرت‌ها و برنامه‌هایی که دریکی از دانشگاه‌های استان با شرایط نامناسبی برگزار شد گفت: یکی دو نفر هستند که در سراسر استان این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند و وقتی دیگران هم می‌خواهند کنسرت برگزار کنند می‌گویند امام‌جمعه نمی‌گذارد کنسرت برگزار شود.

وی گفت: این افراد یک انحصار و رانتی برای خودشان درست کرده‌اند. این موارد ارتباطی با امام‌جمعه ندارد و بنده اگر مخالفتی هم کرده‌ام با فساد و اجتماع دختر و پسر در یک فضای نامطلوب و غیرشرعی بوده است و برگزاری این نوع برنامه‌ها باید در یک شرایط فرهنگی مناسب باشد.

کاندیداها را نقد گفتمانی کنید

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز در بیان ویژگی‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی گفت: نماینده مجلس نباید محافظه‌کار و اهل زد و بند باشد. برخی حاضرند برای جلب آرا مردم خطوط قرمز را هم کنار بگذارند و مردم باید با دقت رفتار و گذشته کاندیدا را ملاک قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی ادامه داد: افرادی هم که در حال رایزنی برای انتخاب اصلح هستند باید وضعیت موجود استان و همه جوانب را بررسی بکنند. نقاط ضعف و قوت، مشکلات، حساسیت‌ها و مزیت‌ها را خوب بررسی بکنند و ببینند کاندیداهای شرکت‌کننده چقدر توان دارند تا این مشکلات و ناهمواری‌ها را مرتفع کنند و توانایی افراد را بسنجند و در بررسی افراد هم سعه‌صدر داشته باشند.

وی در پایان تأکید کرد: نقص‌های شخصیتی را بزرگ نکنید همه عیوبی داریم ولی نباید به آن‌ها اهمیت داد لذا نقد گفتمان کنید نه افراد و هواهای نفسانی و خودبینی را کنار بگذارید تا در تصمیم بزرگ و اهداف بلندی که دارید موفق بشوید و خدا یاری‌تان کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha