جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایرانی پارلیمنٹ میں ریسرچ سنٹر کے سربراہ    حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری در نشست کمیته علما و اندیشمندان ایران و ترکیه بر ضرورت تشکیل کمیته قرآن‌پژوهی بین دو کشور تأکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در سخنانی در نشست کمیته علما و اندیشمندان ایران و ترکیه، با تشریح وضعیت کنونی جهان اسلام بر ضرورت تشکیل کمیته‌های متفاوت برای بررسی و تأمل در مسائل و ضرورت‌های همکاری در قالب کمیته‌ مشترک میان دو کشور مطالبی را بیان کرد.‌

وی تشکیل کمیته مبارزه با الحاد برای آگاهی‌بخشی به جوانان و تشکیل کمیته قرآن‌پژوهی به منظور همکاری مشترک در مسائل قرآنی و بهره‌گیری از آن در مسائل روزمره را خواستار شد.

بنابر اعلام این خبر، نشست کمیته علما و اندیشمندان ایران و ترکیه با حضور علی ارباش، رییس سازمان دیانت ترکیه و ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل سازمان دیانت، برگزار شد.

گفتنی است؛ ابراهیمی‌ترکمان در رأس هیأت بلندپایه به منظور امضای تفاهمنامه میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان دیانت جمهوری ترکیه در سفری دو روزه به ترکیه سفر کرد. افتتاح نمایشگاه قرآنی، برگزاری کنفرانس خبری مشترک و امضای تفاهمنامه و دیدار و گفت‌وگو با مسئولین فرهنگی  و دینی دو کشور از برنامه‌های این سفر بود.

اعضای هیأت ایرانی که ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند، شامل سیدمهدی مصطفوی، نماینده معاونت ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسمی دولابی، نماینده دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام ملکی، نماینده مدیریت حوزه‌های علمیه قم و نماینده حضرت آیت‌الله اعرافی، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مبلغی، رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی و عبدالجبار میرابی، نماینده علمای اهل تسنن جمهوری اسلامی ایران و قربانعلی پورمرجان، معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha