پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بصیرت

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان همدان از برگزاری تجمع بصیرتی - تحلیلی با عنوان «طلبه بصیر» به طور همزمان در کلیه مدارس علمیه سراسر استان همدان خبر داد.

مریم جانجان، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان اظهار کرد: تجمع بصیرتی تحلیلی با عنوان «طلبه بصیر» به طور همزمان با حضور طلاب خواهر، اساتید حوزه،مبلغین و دانش‌آموختگان حوزه در کلیه مدارس علمیه سراسر استان همدان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این تجمع در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد روشن‌گری جهت دفع هر فتنه و بصیرت‌افزایی طلاب برگزار می‌شود.

جانجان گفت: این مراسم در همدان در مدرسه عالی فدک واقع در میدان عاشورا با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان و نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین همدان فردا صبح برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بصیرت اساس و نقطة محوری همة ادیان آسمانی است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص)، همة رفتارهای فردی و اجتماعی خود و پیروانش را مبتنی بر بصیرت تعریف می‌نماید و به یک معنا می‌توان گفت که انسان فاقد بصیرت در هر عصر از پیامبر (ص) و پیروان او دور است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان، اهمیت و جایگاه بصیرت را در جامعه دینی بالا عنوان کرد و گفت: نقطة اوج شکوفایی و عزتمندی یک ملت بر بصیرت استوار است بنابراین هر چقدر ملت‌ها از بصیرت و دانایی عمیق برخوردار باشند، به همان مقدار می‌توانند فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی خود را شناسایی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha