پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/ نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: در فتنه امسال که بسیار گسترده و بزرگ بود، بصیرت و ولایتمداری ملت ایران بر فتنه گران و اربابان آنان چیره و پیروز گذشت ولی با این حال هر لحظه و هر روز باید منتظر فتنه ای جدید در کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، علی اصغر دریایی، صبح امروز در نشست بصیرتی که به مناسبت فرا رسیدن حماسه ۹ دیماه ۸۸ در حوزه علمیه استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ این انقلاب پر از فراز  و نشیب هایی است که دشمنان و معاندان برای این نظام رقم زده اند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: فتنه، ترور، آشوب، کودتا، حمله نظامی و... تنها گوشه کوچکی از دشمنی با این ملت و انقلاب در طول ۴ دهه اخیر می باشد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در چند دهه اخیر شاهد فتنه های بزرگ با مدیریت دشمنان در کشور بوده ایم، افزود: تمامی این فتنه با یک هدف مشترک و آن هم براندازی انقلاب اسلامی صورت گرفته است و تنها اختلاف آنها در نوع و زمان انجام فتنه بوده است.

دریایی در ادامه به فتنه سال ۸۸ اشاره داشت و بیان کرد: در فتنه سال ۸۸ به عینه دیدیم که دشمنان داخلی و خارجی عزم خود را برای از بین بردن انقلاب اسلامی جزم کرده بودند و آشوبی بزرگ در سراسر کشور به راه انداختند و رسانه های دشمن نیز به دستگاه تبلیغاتی فتنه گران تبدیل شده بودند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: در این فتنه که دستان کشورهای غربی ـ عربی به خوبی نمایان بود، زیرساختهای کشور مورد هدف آشوبگران بود و همه دیدیم که در ایام محرم چه بی حرمتی هایی به اسلام، عاشورا و انقلاب توسط فتنه گران صورت گرفت.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: در فتنه آبان ماه امسال نیز شباهت های بسیاری بین این فتنه و فتنه ۸۸ مشهود بود.

وی به بیان این شباهت ها اشاره کرد و عنوان داشت: اولین شباهت این دو فتنه، مدیریت یکسان آنها بود. در هر دو فتنه دشمنان غربی ـ عربی مدیران و گردانندگان اصلی آشوب ها بودند و در فتنه آبان ماه که به بهانه بنزین صورت گرفت بازهم شاهد نقش بی بدیل دشمن و دستگاه های تبلیغاتی آنان بودیم.

دریایی ادامه داد: در اعترافات برخی از دستگیر شدگان در فتنه اخیر به خوبی هویداست که دشمنان هفته ها قبل از این ماجرا، برای روز موعد نقشه های خود را طراحی و پی ریزی کرده بودند و بحث بنزین بهانه ای برای ایجاد آشوب و ناامنی و مهمتر از همه کشته سازی در کشور بود.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: لذا باید در فتنه هایی که در دهه های گذشته دشمنان علیه این ملت و نظام انجام داده اند تحلیل های موشکافانه ای صورت بگیرد و زوایای این دسیسه ها به خوبی بررسی و به مردم شناسانده شوند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: در فتنه آبان ماه امسال دیدیم که در کمترین زمان ممکن عناصر خودفروخته آتش فتنه را در بسیاری از شهرهای کشور شعله ور کردند و می خواستند با استفاده از احساسات مردم و معترضین به قیمت بنزین، مدیریت این اعتراضات را به دست بگیرند و بعد از آن برنامه های خود را عملیاتی کنند.

دریایی، بصیریت و ولایتمداری ملت ایران را عامل خنثی سازی فتنه آبان ماه عنوان کرد و افزود: در فتنه امسال که بسیار گسترده و بزرگ بود، بصیرت و ولایتمداری ملت ایران بر فتنه گران و اربابان آنان چیره و پیروز گذشت ولی با این حال هر لحظه و هر روز باید منتظر فتنه ای جدید در کشور باشیم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: با این وجود باید سعی کنیم که جامعه را از فتنه های پیش روی دشمنان آگاه سازیم و بینش سیاسی و دینی جامعه را افزایش دهیم.

این استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود به نقش حوزه های علمیه، روحانیون و طلاب در تبیین زوایای پنهان و پیدای فتنه و اربابان فتنه اشاره کرد و بیان داشت: روحانیون و طلاب باید از ظرفیت های خود برای تبیین و افشای چهره های فتنه گران و نقشه های آنان برای براندازی نظام تلاش کنند زیرا امروز طلاب و روحانیون سربازان جنگ نرم در مقابل دسیسه های دشمنان محسوب می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha