پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: یکی از مواردی که در تبلیغات باید مورد توجه قرار گیرد این است که نباید مدام بگویند شیخ زکزاکی رهبر شیعیان است، بلکه باید ایشان به عنوان رهبر مسلمانان نیجریه معرفی شود تا دامنه حامیان ایشان گسترده تر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله اراکی در  دیدار خانواده شیخ زکزاکی که ظهر امروز  درقم  برگزار شد، با بیان اینکه هر اقدامی از طرف ما لازم باشد، دریغ نمی کنیم، عنوان کرد: باید در اروپا کار کرد، سابقا کاری در انگلیس آغاز شد که اثر داشت، عده ای مقابل سفارت نیجریه تحصن کردند که آثار فراوانی داشت.

وی افزود: ما در جامعه مدرسین در زمینه شرایط شیخ زکزاکی اقداماتی انجام داده ایم، اما نکته ای که مهم است این است که در اروپا باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

استاد  حوزه علمیه قم مطرح کرد: باید امثال این اجتماعات در کشورهای مختلف و مخصوصا کشورهای اروپایی انجام شود.

آیت الله اراکی ادامه داد: باید در گام نخست با پارلمان انگلیس تماس برقرار شود و از این طریق فشار به دولت نیجریه وارد شود تا از سختی های شیخ زکزاکی کاسته شود.

وی تصریح کرد: هر کاری که می توانیم، باید انجام دهیم تا وضعیت شیخ زکزاکی رو به بهبودی رود، در آمریکا نیز می توان برخی از اقدامات را انجام داد، اما بیشتر اثر در انگلیس خواهد بود، چرا که همه این شرارت ها از جانب انگلیسی ها است.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: لازم است با گروه های مسلمان نیجریه نیز تماسی برقرار شود، ۲۰ میلیون مسلمان در نیجریه می تواند بسیار نقش آفرین باشند، همچنین اجتماع شباب المقاومه نیز در این راستا برگزار خواهد شد.

آیت الله اراکی با انتقاد از اشتباهات تبلیغاتی رایج خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در تبلیغات باید موردتوجه قرار گیرد این است که نباید مدام بگویند شیخ زکزاکی رهبر شیعیان است، بلکه باید ایشان به عنوان رهبر مسلمانان نیجریه معرفی شود تا دامنه حامیان ایشان گسترده تر شود.

وی اضافه کرد: ما همواره متاسفانه شیعیان را از مسلمانان جدا می کنیم و این بسیار کار خطایی است، البته از نظر من نباید بیان شود که ایشان رهبر مسلمانان است، بلکه باید گفته شود ایشان رهبر آزادی خواهان نیجریه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha