پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پرس تی وی

حوزه/ برنامه این هفته «راهنمای هنری ایران» (iran art guide) در شبکه پرس تی وی به بررسی دو انیمیشن تحسین شده ایرانی می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این برنامه به تهیه کنندگی ضحی شهریاری به گفت و گو پیرامون انیمیشن «آخرین داستان» و «آقای گوزن» که موفق به دریافت جوایز متعدد بین المللی شده اند، اختصاص دارد.

در این برنامه ضمن گفت و گو با اشکان رهگذر نویسنده و کارگردان انیمیشن «آخرین داستان»، مراحل ساخت این اثر به عنوان اولین انیمیشن بلند سینمایی و نماینده ایران در اسکار 2020 و داستان آن که برداشتی آزاد از روایت «ضحاک» در شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

این برنامه همچنین به گفت و گو با سید مجتبی موسوی کارگردان انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» پرداخته و روند ساخت این اثر را  که موفق به دریافت جوایز داخلی و بین المللی شده است، مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

داستان این انیمیشن درباره زوال انسانیت است و در یک ایستگاه متروی ویران شده روایت می شود که شبیه به متروهای جوامع مدرن اروپایی است. مردم در این جامعه چهره‌های حیوانی دارند و انسانیت را فراموش کرده‌اند.

«راهنمای هنری ایران» دوشنبه 9 دی ماه ساعت 14:30 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 23:00، سه شنبه ساعت 12:00 و 19:00 و چهارشنبه ساعت 03:00، 08:00 و 16:00 روی آنتن خواهد رفت.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha