جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضایی با تاکید بر اینکه دشمن فقط با نفوذ در روحانیت می‌تواند به انقلاب ضربه بزند، گفت: امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که اگر بخواهد نظام را نابود کند باید از ظرفیت حوزه و دانشگاه استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی، امروز در نشست بصیرتی سیاسی حماسه ۹ دی که در سالن همایش مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) حفظ انقلاب را اوجب واجبات بیان می‌کنند و این مسئله بر عهده روحانیت که میدان‌دار و پرچمدار این انقلاب هستند، می‌باشد.

وی ادامه داد: نخستین عامل پیروزی انقلاب، اسلام بود. امام خمینی (ره) مردم و اقشار مختلف را خطاب قرار می‌دادند که به داد اسلام برسید و مردم هم از پای منابر و مساجد حرکت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه افزود: حضور مردمی دومین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد. رهبری و امام خمینی ( ره) به عنوان پیشوا و هادی و امام جامعه انقلاب اسلامی، سومین عامل پیروزی انقلاب بود.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: روحانیت در راه انقلاب سختی ها را به جان می‌خریدند و در منابر مردم را نسبت به پیام‌های امام خمینی (ره) آگاه و برای انقلاب آماده می‌کردند.

وی بیان داشت: بیشترین کسانی که تبعید شدند و شکنجه‌ها را تحمل کردند روحانیت بود و در این راه به وظیفه خود عمل کردند و امروز هم خود را مدیون انقلاب می‌دانند و از انقلاب طلبکار نیستند.

مسئول نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه اضافه کرد: این نگرانی وجود دارد که انقلاب از طریق حوزه ترور و رهبری تحریف شود و سال‌ها است که رهبر انقلاب، انقلابی‌گری را مطرح می‌کنند و اوج سخنرانی حضرت در این باره در جمع نمایندگان طلاب بود.

وی تصریح کرد: حوزه علت محدثه انقلاب است و علت مبقیه آن هم حوزه خواهد بود و روحانیت اگر پشتیبان انقلاب باشند دشمن مثل گذشته شکست می‌خورد.

حجت الاسلام رضایی گفت: امام حسین (ع) با امضای یک دین‌شناس ظاهر به شهادت رسید و حکم اعدام آیت الله شیخ فضل‌الله نوری را یک عالم امضا کرد و  در انقلاب اسلامی هم برخی از مراجع هم‌پای امام آمدند و از امام دفاع کردند، اما بودند کسانی که برای رسیدن به مقام، دسیسه قتل امام را برنامه‌ریزی می‌کردند.

وی تاکید کرد: دشمن فقط با نفوذ در روحانیت می‌تواند به انقلاب ضربه بزند چون حوزه و روحانیت ریشه انقلاب است.

 مسئول نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: در فتنه ۸۸ عده‌ای از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند تا مردم را به خیابان‌ها بکشند و کشور و انقلاب را نابود کنند و تعداد از مساجد و قرآن ها را آتش زدند و اصحاب فتنه جمله‌ای در محکومیت آن‌ها بیان نکردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha