جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جاویدنیا

حوزه/ جاویدنیا با بیان اینکه همان کاپیتولاسیون زمان طاغوت، امروز به لطف مدیریت غیر انقلابی برای ایرانی ها در فضای مجازی برقرار است، گفت: دشمن هوشمندان درحال رصد همه فعالیت های ما است و ورود هوشمندانه و شبکه ملی اطلاعات تنها راهکار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، جواد جاویدنیا، صبح دوشنبه در همایش حماسه ۹ دی، در مسجد مصلای اصفهان با بیان اینکه برای هر صندلی در نظام، بیش از ۷۲ شهید جان خود را تقدیم کردند گفت: این امر وظیفه ما را بیش از پیش سنگینتر می‌کند.

وی در رابطه با نقش شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: اگر ملتی بخواهد زنده و پویا و فعال باشد و فرهنگ خودش را به دنیا معرفی کند با قطع رابطه با دنیا ممکن نخواهد بود پس هر کس می‌گوید شبکه ملی اطلاعات یعنی قطع رابطه با دنیا یا موضوع را نفهمیده یا دارد عوام‌فریبی می‌کند.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات یعنی ضمن حفظ ارتباط با دنیا، منافع خود را حفظ خواهیم کرد، ابراز کرد: زمان شاه هر تکنولوژی می‌توانست وارد کشور شود، اما با اداره بیگانگان این امر به وقوع می‌پیوست و مردمی که انقلاب کردند خواستار استقلال بودند.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی بیگانگان دارند برای ما تعیین تکلیف می‌کنند، اظهار کرد: اینکه کدام برنامه را ببینیم کدام نرم افزار را استفاده کنیم در انحصار استکبار است، براین اساس شما ببینید آمریکا تصمیم می‌گیرد ایرانی ها را از گوشی اپل محروم کند و فردای آن روز کلیه برنامه های اپل غیرفعال می‌شود.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان اینکه هر محتوایی که با اسرائیل و استکبار جهانی مقابله کند، در فضای مجازی تحریم می‌شود، توضیح داد: الان عمده افرادی که در مسائل تروریستی و اغتشاشات جذب گروهکهای ضد انقلاب شدند از طریق فضای مجازی بوده و با فراگیری آموزش های خاص از طریق همین فضا جوانان ما را به جان خود ما می‌اندازند.

وی  با اشاره به هزینه گزافی که برای بیرون کردن منافقین از کشور تاکنون پرداخته ایم، ابراز کرد: الان از طریق فضای مجازی منافقین، مزدوران عربستان و سلطنت طلبان از طریق کمپهای ویژه با اکانت های زیاد فعالیت می‌کنند.

جاویدنیا با بیان اینکه همان کاپیتولاسیون امروز به لطف مدیریت غیر انقلابی در فضای مجازی برقرار است، خاطرنشان کرد: در زمان طاغوت راه آهن سراسری ایجاد شد که هیچ سودی برای کشور جز منفعت برای انگلیس نداشت، امروز نیز فضای مجازی به گونه‌ای شده که برای منافقین بهره ور است.

وی با اشاره به فعالیت ۳ ساله دشمنان برای جذب و آموزش نیروهای ضد انقلاب تاکید کرد: این بدین معنا نیست که ما هیچ حضوری در این فضا نداشته باشیم بلکه وقتی مردم در این فضا زیر بمباران دشمن هستند باید بدانیم چگونه برخورد کنیم.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور افزود: وقتی میدان جنگی وجود دارد که دشمن همه اعمال ما را رصد می‌کند و جزئیات رفتاری و اخلاق ما را تحت نظر دارد، باید بدانیم با چه تاکتیکی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کسی ۳۰۰ مطلب را لایک کند دشمنان ما را از همسر و پدر و مادر خود بهتر می‌توانند شناسایی کنند، بیان کرد: اینکه روی چه پیامی چقدر تامل داشتیم بصورت ماشینی استخراج می‌شود و باعث می‌شود رصدگران بفهمند چه محتوایی بیشتر برای ما جذاب است.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با اشاره به ضرورت ورود سازماندهی شده در فضای مجازی، عنوان کرد: حضور هوشمندانه این است که یکسری افراد متخصص داشته باشیم که قدرت شناسایی دشمن و پاسخ به شبهات را داشته باشند و بدانند چگونه رفتار کنند که دشمن متوجه رفتار آنها نشود چنان که در عملیات ایذایی گاهی محلی را برای فریب مورد حمله قرار می‌دهند، ولی به محلی دیگر حمله می‌کنند تا دشمن فریب بخورد.

جاویدنیا با بیان اینکه حضور بی پروا و جمعی در فضای مجازی مشکلات عدیده ای از جمله مشکلات اخلاقی همراه دارد، اذعان کرد: درصد زیادی از طلاق‌ها امروز معطوف به فضای مجازی است.

وی بخشی از ضربات اقتصادی را معطوف به فضای مجازی دانست و عنوان کرد: گوگل و اینستاگرام درآمدهای میلیاردی از تبلیغات در ایران دارند، در حالی که هیچ مالیاتی نمی‌پردازند و هر محتوایی را بخواهند به خورد ملت می‌دهند.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان اینکه در بحث دلار کاهش ارزش ریال را فضای مجازی رقم زد، تصریح کرد: نشریه فارین پالیسی صراحتا اعلام کرد. عامل اصلی عدم ثبات دلار گروه های تلگرامی جریان‌یافته بودند و این امر در زمینه خودرو و طلا نیز صدق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ورود تلگرام در کشور ناشی از سیاستگذاری مسئولان و مذاکرات و قول و قرارها با برخی کشورها بود، متذکر شد: مسئولان مردم را به سمتی سوق دادند تا ۴۰ میلیون به این شبکه ورود کنند، همچنین در بحث تحریم‌ها اینکه کدام کالاها را تحریم بکنند مردم عصبی تر می‌شوند و به عبارتی تحریم های هوشمند ناشی از اطلاعاتی بود که از طریق فضای مجازی دریافت کردند.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور تصریح کرد: ما در فضای مجازی به حماسه ای مانند ۹ دی نیاز داریم، چراکه خیلی از دستگاه ها باید اقداماتی را انجام می‌دادند تا شبکه ملی اطلاعات رقم بخورد اما کوتاهی کردند.

وی افزود: در بحث زیرساختی و ارائه نرم افزارهای مورد نیاز مردم، وزارت ارتباطات وظیفه داشت خدماتی را انجام دهد و بودجه هایی هم دریافت کرد، اما کاری انجام نشد.

جاویدنیا با بیان اینکه برخی نهادهای انقلابی نیز موظف به ارائه خدمات در راستای تحقق شبکه ملی اطلاعات بودند، اما کوتاهی کردند، اظهار کرد: خیلی ها خیلی کارها باید انجام می‌دادند، اما از ترس از دست دادن جایگاه و میز خود کم‌کاری کردند.

وی با اشاره به اینکه تک تک افرادی که در این قضیه کوتاهی داشتند یک جایی باید پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: اگر ما خود و اطرافیان خویش متوجه نشویم که هرچقدر در این فضا بمانیم دست دشمن را بازتر گذاشتیم و حرکت بصیرت گونه نداشته باشیم دشمن به کار خود ادامه خواهد داد و همان گونه که در سال ۵۷ و ۹ دی حرکت مردمی اتفاق افتاد و دست دشمن را خالی کرد در فضای مجازی هم تا این اتفاق نیفتد ضربات ادامه خواهد داشت و هزینه ها بیشتر خواهد شد.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان اینکه دست‌هایی که باید در این زمینه اقدامات انجام دهند هیچ کاری نمی‌کنند، تصریح کرد: همان افرادی که در فضای مجازی گریبان چاک می‌دهند که چرا فضای مجازی به سمت بی اخلاقی می‌رود می‌توانند کاری بکنند، ولی کاری انجام نمی‌دهند آن وقت طرحی که برای شناسایی آسیب ها در دست بررسی است توسط همین افراد هر روز به فردا موکول می‌شود.

وی با بیان اینکه چرا جلوی وی پی ان که محتوایی‌مجرمانه گسترش می‌دهد. گرفته نمی‌شود، اظهار کرد: این افراد اظهار می‌کنند مردم به وی پی ان نیاز دارند در حالیکه باید اگر کسی واقعا نیازمند است به فراخور نیاز شناسایی شود نه اینکه آزاد و رها در دسترس همه قرار داشته باشد.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با اشاره به اینکه اگر شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده بود و وی پی ان ها کنترل شده بود نیازی به قطع اینترنت نداشتیم، ابراز کرد: اینکه ما نگران فرزندان خود هستیم که در این فضا به فساد کشیده شود چیز بدی است؟

وی افزود: هربار از شبکه ملی اطلاعات سخن می‌گوییم افرادی که مانع می‌شوند از راهکارهای دیگری دم می‌زنند اما هیچ وقت هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

جاویدنیا با اشاره به عدم توانایی پلیس در شناسایی مجرمین فضای مجازی و برخورد با آنها اظهار کرد: ما یک پایگاه نظامی آمریکایی را در کشور خود در دسترس عام قرار دادیم، بعد انتظار داریم پلیس مجرمین سایبری را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه ما برای ارتباط با دنیا نیاز به شبکه ملی اطلاعات داریم، ابراز کرد: در دنیا هر روز ارتباط ما را با دنیا محدودتر می‌کنند، اما ما با تنبلی امکانات را ایجاد نکردیم و از امکانات بیگانه استفاده می‌کنیم، اما اگر خانواده‌ای به قهقهرا رفت چه کسی مقصر است؟

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با اشاره به اینکه ما رهبری داریم که همه دنیا به سلامتش اقرار می‌کنند، بیان کرد: اگر ما نتوانستم حصار تبلیغاتی را بشکنیم و حرف رهبری را به گوش همه برسانیم نمی‌توانیم زمینه ظهور را فراهم کنیم.

جاویدنیا با بیان اینکه خبری به خورد مردم داده می‌شود که با سیاست های مدیران همخوانی داشته باشد و خبر حق نیروهای انقلابی بایکوت می‌شود، عنوان کرد: ما با حضور هوشمندانه در این فضا می‌توانیم حرف حق را به افراد منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه موشن‌گرافی‌ها، عکس‌نوشته‌ها و کتابهای الکترونیکی می‌تواند فضای مناسب برای رساندن حرف حق ایجاد کند، اذعان کرد: همان طور که دشمنان شبهات و مطالب ضد دین را القا می‌کنند ما می‌توانیم مطالب حق را به گوش همه برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha