جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین دولابی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری همه بودجه های حوزه علمیه را به اندازه یک سوم بودجه دانشگاه تهران دانست و گفت: ‌متأسفانه در داخل برخی‌ها خواسته یا ناخواسته این آتشی که دشمن برافروخته است را شعله‌ورتر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت ۹ دی‌ماه در جمع مردم شیراز، با اشاره به اینکه باید یاد علمای این دیار را گرامی بداریم، اظهار داشت: شهر شیراز در علم و دانش پیشتاز است.

وی همچنین به ولایت مداری مردم استان فارس اشاره و اضافه کرد: استان فارس ۱۵ هزار شهید دارای میانگین سنی ۲۲ سال، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۱۰۰ آزاده و ۷۰ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که این‌ها نشانگر آن هستند که مردم فارس در ولایت‌مداری استوارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه مردم شیراز در هشت دی ۸۸ با ولایت تجدید میثاق کردند و خوش درخشیدند، تصریح کرد: فتنه ۹۸ در امتداد فتنه ۸۸ نشان داد که همواره نیازمند بصیرت و بیداری هستیم.

وی به تبیین بصیرت از منظر قرآن پرداخت و عنوان کرد: خداوند در آیات پایانی سوره یوسف خطاب به پیامبر(ص) فرموده است ای پیامبر(ص) بگو راه من همین است و راهی که مردم را به سوی خدا فرامی‌خوانم راه با بصیرت است و مؤمنان و پیروان پیامبر(ص) اهل بصیرت هستند و من اهل شرک نیستم در واقع پیام خداوند چنین است که همه عالم دست به دست هم دهند و بخواهد مؤمنان را ذلیل کنند، نمی‌تواند و خدا آنان را عزیز می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی بصریت توحیدی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بصیرت دارای چند بعد است، که یکی از آن بصیرت توحیدی است، بصیرت توحیدی یعنی اینکه انسان بداند همه کاره عالم خداست، بصیرت یعنی دست خدا را در لابه‌لای حوادث دیدن و مشاهده کردند.

وی مشاهده جلوه‌های قدرت‌نمایی خداوند را بصیرت دانست و ابراز داشت: معنای بصیرت این است که از گذشته برای آینده درس عبرت بگیریم. اگر خدا ما را نجات داد، به سراغ غیر از خدا نرویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری نقطه مقابل بصیرت را کورباطنی دانست و افزود: کسی که در میان این همه لطف الهی کاسه گدایی به سمت غرب می‌برد مسلماً کورباطن است و در نقطه مقابل بصیرت آن است که یک نماینده مجلس تلاش می‌کند تا با نماینده اروپا عکس یادگاری بگیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اغتشاشات اخیر در شیراز را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: کسانی که به‌ بهانه اعتراض در لابه‌لای صف مردم خود را پنهان کردند و در شیراز جنایت های متعددی از جمله آتش زدن حوزه های علمیه، بانک ها و مساجد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی عامل پیروزی ملت ایران را قرآن و حوزه های علمیه دانست و ادامه داد: بصیرت یعنی بدان اگر به حوزه‌های علمیه و قرآن حمله می‌کند معنایش این است که آن‌ها فهمیده‌اند عامل پیروزی این ملت قرآن و حوزه‌های علمیه است.

وی به بودجه های حوزه های علمیه اشاره و مطرح کرد: همه بودجه های حوزه علمیه به اندازه یک سوم بودجه دانشگاه تهران است، ‌متأسفانه در داخل برخی‌ها خواسته یا ناخواسته این آتشی که دشمن برافروخته است را شعله‌ورتر می‌کنند، گاهی شایعاتی درباره روحانیان و حوزه‌ها مطرح می‌کنند که یک نمونه آن این است که مجموعه بودجه‌ای که در اختیار تمام حوزه‌های علمیه کشور قرار می‌گیرد یک سوم بودجه دانشگاه تهران به تنهایی است آیا سزاست که این‌گونه برخی از جوانان ناآگاه را نسبت به علما و روحانیان که جزو ساده‌زیست‌ترین اقشار کشور هستند، مسئله‌دار کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بصیرت یعنی بدانیم جایی که دشمن می‌زند، نقطه قوت ماست. مراقب باشیم سخنی نگوییم که مشابه آن از دشمن ما صادر شده است. بصیرت یعنی دشمنی که عهد می‌شکند برای بار دوم با او پیمان نبندید.

وی همچنین مذاکره با کشور های اروپایی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: آیا یک بار تجربه برجام برای برخی از مسئولان ما کافی نبود که دو مرتبه به دنبال تصویب لوایح استعماری FATF و CFT هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی با اشاره به اینکه از مذاکره و قبول برجام چه بهره‌ای بردید جز اینکه تعهدات را یک طرفه انجام دادید، بیان داشت: بعد از آنکه دشمن خیالش راحت شد که انرژی هسته‌ای را از شما تا حد زیادی گرفت و رشد خیره کننده شما را تا حدی متوقف کرد و بعد هم یک طرفه از این قرارداد بیرون رفت و اکنون می‌خواهید با این دشمن دومرتبه پیمان ببندید.

وی با تصریح اینکه راه نجات امت های اسلامی در اتحاد و پیوستن ملل مظلوم به یکدیگر است، ابراز کرد: امروز کشورهای همسایه و برادران اهل سنت فهمیده‌اند که راه نجات در اتحاد اسلامی و پیوستن ملل مظلوم به یکدیگر است، اگر امروز مشاهده می کنیم که یمن مظلوم با دست خالی در برابر عربستان مستکبر می‌ایستد و آن را از پای در می‌آورد نشانه اتحاد میان آنان است.

عضو مجلس خبرگان در بخش پایانی از سخنان خود انتخابات مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: امروز باید نماینده ای را انتخاب کنیم که درد مردم و دین داشته باشد.

وی ادامه داد: نماینده‌ای که وابسته به احزاب، ثروتمندان و قدرتمندان است نمی‌تواند نماینده مردم باشد، نماینده‌ای که برای تبلیغات انتخاباتی خودش چند میلیارد تومان هزینه می‌کند قطعاً فردا که به مجلس برود باید به فکر برگرداندن این پول و پول‌های بیشتری باشد و یقیناً منافع احزاب و ثروتمندان را بر منافع مردم ترجیح می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha