جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
55265

حوزه/ حجت الاسلام فصیح‌نیا گفت: مسئولی که خانه میلیاردی دارد هرگز نمی تواند ولایی باشد و یا مسئولی که فرزندانشان در کشورهای بیگانه در حال تحصیل هستند، هرگز دلسوز نظام و اهل عمل نخواهند بود، کسی ولایی خواهد بود که در عمل ثابت کند و به فکر محرومان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام، حسین فصیح نیا امروز در مراسم گرامیداشت روز بصیرت که همزمان با سراسر کشور در مصلای شهرستان شاهین دژ برگزار شد، اظهار داشت : از ابتدای انقلاب با فتنه های زیادی روبرو شده ایم از جمله فتنه کودتای نوژه، فتنه بنی صدر، فتنه هشت سال دفاع مقدس و تا اینکه فتنه ۸۸ را به وجود آوردند، اما با عنایات ویژه و خاص پروردگار و تکیه بر ولایت توانسته ایم تمامی این فتنه ها را خاموش کنیم.

وی افزود: با مطالعه فتنه ۸۸ دیدیم که بعد از انتخابات تقلب در انتخابات را مطرح کردند و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این موضوع را به قانون سپردند، اما سران فتنه با قانون نیز غریبه بودند و شعارهای ضد انقلابی را سر دادند و از سویی دیگر با هتک حرمت عاشورای حسینی، خود را در مقابل اسلام و نظام قرار دادند اما مردم با هیچ کس تعارف ندارند و هرکس به اساس نظام اسلامی بی حرمتی کند با خشم سنگین ملت روبرو خواهد شد.

امام جمعه شاهین دژ یکی از عوامل زمینه ساز فتنه را کنار گذاشتن وصیت های بنیانگذار نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: زمانی که خط واقعی امام مطرح نشود مطمئنا زمینه فتنه فراهم خواهد شد؛ در شبکه های بیگانه می بینیم که تمام قد تیر خود را به سمت ولایت نشانه رفته اند و در صددند تا عشق به  ولایت و رهبری را در مردم کمرنگ سازند که این خواب خیلی بیش نیست. امام (ره) فرمودند: "نظام اسلامی استمرار حرکت پیامبر است"  بر همین اساس محور و شاخص نظام اسلامی، ولایت فقیه است،پس احزاب را کنار بگذارید و خط انقلاب را پیشه راه خود کنید.

حجت الاسلام فصیح نیا با اشاره به دومین وصیت امام خمینی (ره) مبنی بر دشمنی امریکا و استکبار ستیزی گفت: آنچنان که امام (ره) فرمودند آنهایی که در داخل خواب آمریکا را می بینند، خدا بیدارشان کند. متاسفانه عده ای در خواب غفلت بودند و چند سال وقت و زمان پیشرفت نظام را با برجام به تاخیر انداختند و با وجود هشدارهای رهبر عظیم الشان انقلاب همچنان تمام امید خود را وابسته به برجام ساخته بودند.

وی بحث نفوذ فرصت طلبان و منافقان در پست های حساس را از دیگر عوامل زمینه ساز فتنه معرفی کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به مسئله نفوذ هشدار داده اند، لذا در بحث انتخابات مراقب باشیم کسانی که میخواهند با ثروت خود کرسی مجلس را از آن خود کنند هرگز برای منافع عام قدم بر نخواهند داشت، مسئولی که خانه میلیاردی دارد هرگز نمی تواند ولایی باشد و یا مسئولی که فرزندانشان در کشورهای بیگانه در حال تحصیل هستند، هرگز دلسوز نظام و اهل عمل نخواهند بود، کسی ولایی خواهد بود که در عمل ثابت کند و به فکر محرومان باشد.

امام جمعه شاهین دژ بی تفاوتی مردم در مقابل منکرات جامعه را از دیگر زمینه ساز های فتنه برشمرد و با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) که کسی را که در مقابل منکرات بیتفاوت است را میت معرفی می کند، گفت: فردی که در مقابل منکرات سکوت اختیار کند نه تنها به جامعه بلکه به خود نیز آسیب رسانده و خیانت کرده است.

حجت الاسلام فصیح نیا تصریح کرد: چهارمین مسئله ای که زمینه ساز فتنه خواهد بود حاکم شدن فرهنگ غرب است؛ ایادی استکبار می دانند که در مقابل موشک های نظامی ما توان مقابله ندارند، اما به این نتیجه رسیده اند که برای غلبه بر ایران گرفتن فرهنگ ناب اسلامی یکی از راهکارهای پیش رویشان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha