جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زنان مسلمان در نوار غزه شادی کریسمس را با مسیحیان شریک می شوند

 حوزه/ جمعی از زنان مسلمان در نوار غزه که در یک پروژه توانمندسازی اجتماعی شرکت دارند، با دوختن عروسک ها و اسباب بازی های کریسمس، همدلی میان ادیانی شان را با مسیحیان نشان می دهند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، زنان مسلمان در نوار غزه در فلسطین اشغالی، به عنوان بخشی از یک پروژه توانمندسازی جامعه سنتی، هدایای دست سازی را برای همشهریان مسیحی کلیسای ارتدوکس فراهم می کنند.

آن ها اسباب بازی های کریسمس، عروسک های بابانوئل و عروسک های قرمز و سفید را که در طول فصل تعطیلات در نوار غزه، بیت لحم و ایتالیا با تقاضای زیادی از سوی مسیحیان روبرو می شود، با دست می دوزند.

اگرچه بیشتر جمعیت ۲ میلیون نفری غزه مسلمان هستند ، حدود ۱۰۰۰ نفر مسیحی ، عمدتا ارتدوکس یونانی هستند که کریسمس را در ۷ ژانویه جشن می گیرند. طراح محصولات این گروه ، لیلا طیه در این باره گفت: پیامبر اسلام (ص)  ما را به احترام به همه مذاهب مختلف تشویق کرده و ما دوست داریم در جشن و عید به آن ها بپیوندیم.

طیه و همکارانش بخشی از انجمن تعاون زینا هستند  و در جامعه غزه که اغلب حرکات زنان در خارج از خانه محدود می باشد، به فعالیت می پردازند.

حنین السمک مدیر اجرایی انجمن دراین باره گفت: این پروژه به زنان آموزش های نجاری، و خیاطی داده است و به آن ها این امکان را می دهد که خانه های خود را ترک کرده و کار کنند و شادی کریسمس را ترویج دهند.

وی گفت:  این پیام عشق به مسیحیان در داخل و خارج غزه است.

گفتنی است نوار غزه تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و مردم این سرزمین از فقر و بیکاری رنج می برند.

  طبق آمار دفتر مرکزی فلسطین ، در سال ۲۰۱۸ ، تنها ۲۶ درصد از زنان غزه در نیروی کار شرکت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha