چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به این که شیخ زکزاکی از کمترین حقوق انسانی مانند حق درمانی هم محروم است، از برگزاری تجمع علما و اساتید حوزه تهران در حمایت از شیخ مجاهد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهداف برگزاری همایش حمایت علما و اساتید از شیخ زکزاکی، روز چهارشنبه ۱۱ دی، در مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران، گفت: شیخ زکزاکی در دفاع از مردم مظلوم نیجریه و در راه تبین مبانی و ارزش های دینی و تحکیم آن ها و بیان معارف اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم همه ی زندگی خودش را هزینه کرده و شش فرزندش نیز در این راه به شهادت رسیده اند.

وی با اشاره به نقش صهیونیست ها و وهابیان در کشتار شیعیان مظلوم نیجریه، افزود: ارتش صهیونیستی و وهابی نیجریه امروز با بدترین وجه با شیخ زکزاکی برخورد می کند. شش فرزندش به شهادت رسیده اند، خود ایشان جانباز هستند و در وضعیت بسیار سخت و نامناشبی به سر می برند و سلامتی و جان این روحانی مجاهد در خطر است و حتی از کمترین حقوق انسانی و شهروندی مانند حق درمانی هم محروم است.

سکوت مرگبار مدعیان دروغین حقوق بشر

مدیر حوزه علمیه تهران به سکوت مرگبار مدعیان دروغین حقوق بشر و مجامع بین المللی در قبال جنایات ارتش صهیونیستی و وهابی نیجریه اشاره کرد و گفت: صدای حقوق بشر دنیای غرب گوش فلک را کر می کند، اما امپراطوری و دیکتاتوری رسانه ای آن ها حتی اجازه پخش اخبار مربوط به شیخ زکزاکی و شیعیان مظلوم نیجریه را نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در ادامه حوزه های علمیه را صدای مردم و همه مظلومان عالم خواند و اظهار کرد: در حوزه علمیه استان تهران مسئله حمایت از شیخ زکزاکی، موضوع و محور جلسات عمومی قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه تهران اضافه کرد: گرچه در شرایط خطیری  به سر می بریم و بحث انتخابات و مسائل دیگری همچون مواجهه جبهه ی مقاومت با دشمنان را پیش رو داریم، ولی همه اینها نباید ما را از پرداختن به مسئله بسیار مهم حمایت از شیخ زکزاکی و شیعیان نیجریه غافل کند، بنابراین به عنوان یکی از وظایف جدّی حوزه انقلابی به روز باید حداقل صدای مظلومیت ایشان را بشنویم و ندای دفاع از مظلوم را به بهترین نحو  و بصورت رسا بیان کرده و به گوش جهانیان برسانیم.

زمان تجمع علما و اساتید تهران

وی از برگزاری تجمع علما و اساتید و نخبگان حوزه های علمیه خواهران و برادران تهران خبر داد و گفت: در راستای دفاع از مظلوم، تجمع نخبگان و اساتید حوزه علمیه تهران در حمایت از شیخ زکزاکی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و همچنین دختر شیخ زکزاکی، روز چهارشنبه ۱۱ دی ماه، ساعت ۹:۳۰ صبح در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار خواهد شد

ندای حمایت از شیخ مجاهد به سازمان ملل مخابره می شود

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق همچنین تنظیم بیانیه حمایت علما و اساتید حوزه های خواهران و برادران تهران از شیخ زکزاکی و ارسال آن به دفتر سازمان ملل را یکی دیگر از برنامه ها اعلام کرد.

مدیر حوزه علمیه تهران ابراز امیدواری کرد: حمایت قاطع حوزه علمیه استان تهران از رهبر جنبش اسلامی نیجریه، حرکت های دیگری را هم در کشور و جهان اسلام در پی داشته باشد تا دشمنان و کسانی که داعیه دار دفاع از حق مظلومین و بشر هستند از خواب غفلت بیدار شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha