پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمد همتیان

حوزه/ مسببین دروغ تقلب انتخاباتی دیروز، امروز به دروغ بزرگ اعتراف کردند. 9 دی از دورغ بزرگ شروع شد و خودشان هم به دورغ شان اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین همتیان  ظهر امروز در درس اخلاق این هفته مدرسه عالی انوار طاها ی قم که با حضور مدیر، اساتید و طلاب این مدرسه برگزار شد گفت:فتنه 88 از دورغ بزرگ شروع شد و مسببان آن بعد از 10 سال هم به دورغ شان اعتراف کردند.

این استاد اخلاق درادامه افزود: در روایتی امام حسن عسکری(ع) فرمودند« اگر کسی می خواهد مرضی خدا باشد، لازم است مرضی اهل بیت(ع) باشد و اگر انسان مغضوب اهل بیت(ع) قرار گرفت، مغضوب خدا هم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: وقتی بنده ای در چشم و پیشگاه اهل بیت(ع) با عظمت باشد، قیمت داشته باشد، در پیشگاه خدا هم  ارزش و جایگاه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان بیان داشت: دروغ یکی از کلیدی ترین صفات در ارتباط انسان، خدا و مردم است. گاهی انسان به خودش دروغ می گوید، توجیه می کند.

وی گفت: انسان در ارتباط با خدا هم می تواند صادق و کاذب باشد. درگاه خدا درگاه نامیدی نیست، ولی کار سختی است به همین دلیل عبادت، درس خواندن، نماز و زندگی حساب و کتاب دارد، در همه موارد لازم است صدق و کذب را رعایت کرد.

این استاد اخلاق افزود: اگر قرار باشد فردی همین جملات سوره حمد را صد بار تکرار کند، ولی دورغ بگوید این صلات معراج نمی شود، چون در واقع الفاظی را تکرار کرد ولی توجه به آن الفاظ نداشت.

وی بیان داشت: علل اسباب مادی نیست. برای این عالم تفسیر معنوی داریم و باید برای این تفسیر ارزش قائل باشیم. باید بدانیم چه قدر اسباب مان را با اسباب معنوی صدق و کذب گره می زنیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha