جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت السالام سبحانی نیا

حوزه/ دکتر مصطفی مافی گفت: پارک های علم و فناوری یکی از شاخص های توسعه اقتصاد و به عنوان دماسنج فضای فناورانه کشورها محسوب می شوند، لذا بیش از پیش به همکاری و همفکری با حوزه علمیه نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر مصطفی مافی، رئیس پارک علم و فن آوری قزوین، عصر امروز در جریان بازدید سه ساعته حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، مدیر حوزه استان، از این مرکز، بیان کرد: فعالیت پارک های علم و فناوری یک فعالیت ملی است، بنابراین ارتباط و هم افزایی این مراکز می تواند در توسعه اقتصاد دانش در سطح ملی موثر باشد.

رئیس پارک علم و فن آوری استان قزوین تصریح کرد: این مراکز محیطی هستند که در آنها واحدهای تحقیقاتی مستقل و خصوصی یا وابسته به سازمان ها و صنایع مختلف به منظور حمایت از ایده پردازی و خلاقیت و نوآوری مستقر شده اند و در اصل برای خلق ثروت از دانش و از بین بردن فاصله بین صنعت و دانشگاه ایجاد شده اند.

وی ادامه داد: پارک های علم و فناوری یکی از شاخص های توسعه اقتصاد و به عنوان دماسنج فضای فناورانه کشورها محسوب می شوند؛ فضایی که به طور حتم بهبود و تنظیم آن نیازمند مشوق های صحیح و برداشتن موانع و دست اندازها است، لذا امروز بیش از پیش نیازمند همکاری ها و همفکری با حوزه علمیه قزوین هستیم.

جشنواره ایده پردازی برگزار شود

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا نیز در سخنانی گفت: در پارک علم و فناوری فضاهای خوبی وجود دارد و طلاب می توانند در عرصه های پژوهشی به خوبی از این مجموعه استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در صورت برگزاری دوره های آموزشی برای طلاب، می توانیم جشنواره ایده پردازی با همکاری مشترک حوزه علمیه و پارک علم و فناوری را در سطح استان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: پارک های علم و فن آوری مراکزی ظرفیتی عظیم در حمایت از اقتصاد دانش بنیان هستند و تعامل و همکاری حوزه استان با این مجموعه های افزایش می یابد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha