شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: ادامه مسیر نورانی شهیدان والامقام بدون تبعیت از ولایت ممکن نیست و نمی توان خود را انقلابی و طرفدار شهدا دانست اما در مسیر ولایت حرکت نکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، عصر امروز در جمع کارکنان پارک علم و فناوری قزوین، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) گفت: حضرت زینب کبری (س) پیام آور عاشورا بود. پیام عاشورا این است که الگو شناس و الگو پذیر بوده و رفتار و سیره آنها را در زندگی عملیاتی کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری (س) در مقام علمی و در زمینه تفسیر و فهم قرآن شاگرد حضرت علی (ع) است و در بیان احکام و تبیین مسائل والای اخلاقی زبانزد خاص و عام زمان خود بود.

استاد حوزه ادامه داد: این بانوی برجسته ثمره همان خانواده نمونه ای است که برای خلق حادثه عظیم و بزرگ عاشورا تربیت شده است؛ آن گاه که در مجلس ابن زیاد خطبه کوبنده ای بیان فرومد، در نظر دوست و دشمن گویی حضرت علی (ع) در وجود او حلول کرده بود.

وی، صبر، حیا و عفت، استقامت در مسیر حق، ولایت مداری و جاعت را از ویژگی های حضرت زینب کبری دانست و بر الگوگیری از آن حضرت تاکید کرد.

لزوم تبعیت از ولایت فقیه

 معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: ادامه مسیر نورانی شهیدان والامقام بدون تبعیت از ولایت ممکن نیست و نمی توان خود را انقلابی و طرفدار شهدا دانست اما در مسیر ولایت حرکت نکرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha