جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیارن تصریح کرد: طلبه نباید خود را در حجره ها حبس کند، بلکه باید در عرصه های علمی، تبلیغی و اجتماعی بسیار فعال باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، شامگاه سه شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام شهرستان کامیاران اظهار داشت: مردم ایران به ویژه استان کردستان با حضور در مراسم گرامیداشت نهم دیماه حماسه ای دیگر آفریدند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران در ادامه به برخی از وظایف یک طلبه اشاره کرد و گفت: امروز دشمن در بحث تهاجم فرهنگی و رسانه ای برنامه ها و هزینه های زیادی را صرف می کند و در مقابل ما نباید هرگز حالت تدافعی داشته باشیم، بلکه باید در موقعیت برتر قرار داشته باشیم که رسیدن به این مطلوب نیازمند علم رسانه و آشنایی حوزویان و طلاب با سواد رسانه ای است.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: طلبه ای که در بحث رسانه و فضای مجازی وضعیت منفعلی داشته باشد، بی شک نمی تواند در آینده نقش یک مبلغ کامل و جامع دینی را در جامعه اسلامی داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: یکی دیگر از صفات بارز یک طلبه به روز بودن وی می باشد، بدین معنا که طلبه نباید خود را در حجره ها حبس کند، بلکه باید در عرصه های علمی، تبلیغی و اجتماعی بسیار فعال باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران در ادامه با اشاره به لزوم انقلابی بودن، گفت: وقتی که یک طلبه  دارای روحیه انقلابی باشد بی شک هم در مقابل جریان های حاشیه دار در حوزه خواهد ایستاد و هم اینکه هرگز از مسیر اصلی آرمانهای نظام خارج نخواهد شد.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان عنوان کرد: شما طلاب باید به شدت مواظب جریان نفوذ در حوزه های علمیه باشید، زیرا این طرح یکی از برنامه ها و توطئه های دشمنان برای ایجاد فتنه در کشور و نیز رخنه در صفوف حوزویان است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران در پایان گفت:  سعی کنید  هرگز وارد جریانات سیاسی و جناح ها نشوید، البته این سخن بدان معنا نیست که روحانی و طلبه نباید سیاسی باشد، بلکه منظور این است که خود را پایبند به جریانات سیاسی نکنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha