پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام جباری

حوزه/ حجت الاسلام جباری با اشاره به ولایت مداری عقیله بنی هاشم(س)، گفت: حضرت زینب (س) بزرگ بانوی جهان اسلام، بیدارگر و پیام رسان عاشورا است و درس ولایتمداری را از مکتب حضرت زینب(س) بیاموزیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام علی جباری، شامگاه سه شنبه در جشن ولادت حضرت زینب کبری (س) که در مسجد حضرت قمر بنی هاشم (ع) شهرستان تکاب برگزار شد، اظهار داشت: امام علی (ع) زینت عالم است، اما حضرت زینب (س) به جایی می‌رسند که می‌شوند زینت امیرالمؤمنین(ع)، و این اوج عظمت و جایگاه معنوی و علمی حضرت را می‌رساند.

وی ادامه داد: حضرت زینب سلام الله علیها شاگرد مکتب حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) بودند. امام سجاد(ع) در مورد ایشان می‌فرمایند، حضرت زینب در طول عمر خود تهجد و نماز شبش را ترک نکرد و در شامگاه عاشورا هم نماز شب را بجای آورد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی افزود: حضرت زینب (س) بزرگ بانوی جهان اسلام، بیدارگر و پیام رسان عاشورا است؛ عفت و پاکدامنی و تربیت علوی از حضرت فردی با خصوصیات و صفات برجسته ساخته بود که به عقیله بنی هاشم مشهور شد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به ولایت مداری عقیله بنی هاشم(س)، گفت: حضرت زینب (س) به عنوان خواهر، مادر، عمه و فرزند شهید است و نوع از دنیا رفتنشان هم به احتمال خیلی زیاد با شهادت بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha